|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
haha tack ska du ha :) fick en liten "spark i röven" att lacka om den när ja gled in i en sten i vintras :( blev färgbyte på en gång :) |
|
|
Fick idag hem bilen från verkstaden :D Felet var ventilkåpspackningen + stiften + LMM :D MYCKET bättre än jag hade hoppats på :D Dock Böt dom inte LMM på verkstaden utan jag gör det själv :) Tusen tack för all hjälp ändå :) |
|
| var det inte de ja sa? ;) tur det var så enkelt då. | |
|
Toiny grattis. Fattade jag rätt, de bytte ventilkåpspackningar och stift, och nu går bilen riktigt? Byter du lmm ändå? Vilka felkoder visades? |
|
|
nykomlingen : haha joo :P är glad att de inte var mer än så faktist :) PWtec: Du fattade helt rätt. Packning och 8 nya stift så gick bilen igen :) men LMM är dålig. beställde en ny idag och får den i slutet på veckan. bilen får stå tills dess. Bilen går att köra utan större problem men vill inte köra när den e kass. De lustiga är att när ja gjorde diagnos på jobbet med våran dator fick jag ingen felkod alls... *skumt* En gång fick ja felkod på lmm men släkte den och sen kom den inte tillbaka. Då kom felkoden troligen p.g.a jag ryckte den under färd för att testa. men men... i slutet på veckan får ja rata pärlan igen :D *happy* |
|
|
Toiny: Har du nåt konto på garaget.se så man kan få se fler bilder på din härligt nylackade vita 540? Eller kan du lägga upp bilder nånstans? Nylackade vita E39:or finns verkligen inte överallt. =) Mvh |
|
| Kan bara hålla med alla andra. Det var en riktig snygging. Vill också se mera. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Taskigt fungerande LMM ger ingen felkod, däremot vid avbrott/glapp i kablage eller urkoppling sätter en felkod och kopplar man ur den så bör bilen i de allra flesta fall gå bättre om den är dålig, motorstyrningen ska då ta signal från trottelpotentimetern istället. Varken dåliga ventilkåpspackingar eller stift får bilen att totaldö om den inte är nedsurad. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso... nu vsae de si tt bilengick bra mkt bättre när LMM koplades ur (enligt mekaikern) Vet inte hur man gör för att lägga upp bvilder i forumet men det fullkomligt rann ifrån stiften när de lyftes upp. va ett mindre bad av olja i ventilkåpan. Men, ny lmm är på g hem så sen får man se om de håller sig :) |
|
|
Självklart har jag bilen på internet :) www.garaget.org/_tony_ finns även en projekttråd ifrån när ja lackade om bilen från svart :) |
|
| Ja - oj - den var snygg! Kul att se bilar som "håller balansen" i stylingen. | |
|
Nu är jag fan skogstokig. (så ursäkta mina ordval) Hämtade biljävleln från verkstaden i måndags. Lät Mekanikern provade bilen efter lagning och sa att LMM är dåiig men bilen går att göra. Körde hem bilen UTAN problem och beställde ny LMM, Bilen fick stå tills jag fick den. Fick den idag och bytte. BILJÄVELN GÅR INTE. Samma skit som när ja fick bärga den. Tog ca 15 min att åka knappt 1km. Så nu är jag på ruta 1 igen fast utan pengar. Gått igenom era alltenativ. *soppapump *Spjällhus *Databoxen Bilen går hur fint som helst på tomången. När ja gasar oavsett om jag har D eller N i så blöddrar den som f****n eller tillochmed dör helt... Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vart ska jag börja? Nått jag kan koll hemma utan att bärga SKITEN igen? vart sitter alla grejer? H/ ARG Tony |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och du har bytt bränslefilter ?? och kollad att pumpen går som den ska och att den inte suger luft, dvs haft upp den och kollat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hur märke jag om den suger luft? slangar? Inte så erfaren av soppa relaterade problem |
|
|
tänkte precisgå nero lyfta pumpen nämnligen |
|
|
har nu varit i garaget, dock utan större framsteg. Slet bort baksätet. hittade 2st pumpar??? iaf, satt i baksätet och drog på tändningen. ska man inte höra nått surr? tyckte inte jag hörde nånting. Kopplade ur pump efter pump och testade starta. (kanske dumt?) Märkte iaf inge skillnad på den som satt på högra sidan... vänstra sidan är jag osäker om jag märkte skillnad lr ej. Ringarna om håller pumparna fick jag inte bort. satt som satan. och de va så sktigt där att jag inte tror någon någonsin tagit bort sätet ens :/ sitter nån form av "plombering"på ringarn. nån typ lapp över medett blått K på. orginal då kanske? aja... får ta med lite mer verktyg ner imorgon o se om jahg får bort ringarna... Härlig fredagkväll :( |
|
Pumpen sitter på höger sida (passagerar sidan, det är två lock pga två bränslemätare pga två tankar. den vänstra innehåller även den interna pumpen som pumpar mellan tankhalvorna, är den ur funktion så stannar bilen när det är 15 liter kvar på tankmätaren och den drivs av returtrycket. Jo man ska höra pumpen på höger sida även om det kan vara lite svårt med baksätet på plats så bör du höra den med baksätet borttaget. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
okok... tror jag skrev fel i mitt förra inlägg. jag tog bort sätet och sedan tändning. inget surr. startade bilen med kontakten i och utdragen... bilen gick märkbart sämre när den var utdragen. den högra pratar jag om då. kan jag utesluta pumpen tror du? eller ska jag riva och kolla kablaget? filtret ä dock inte bytt pga penga/plats brist för tlllfället. fick ju hem bilen men orkar ite bärga den IGEN :( rev även så jag såg boxen under huven. vet inte om man kan lägga upp bilder här men en av kontakterna var lite ärjade men såg absolut inte ut att vara någon fara för kontakt lr liknande. pratade med bmw igen ang vattnet i boxen och det var tydligen bara kontakten som legat fuktig, inte boxen. Förstår inte hur bara då kontakterna sitter på ovansidan. så OM man skulle utesluta box och bränlefilter (?) vad kan va fel då måntro? |
|
|
Hej! Kontakten på databoxen blir fuktig pga kapilärverkan i kabeln till den elektriskt styrda termostaten. Därför jag frågade om termostaten blev bytt tidigare. Kolla hur kontakten ser ut på termostaten så det ser ok ut. |
|
|
burken66: ska kika på de imorgon... men. vart sitter termostaten på dessa maskiner :P haha van vid VAG's motorer, inte bmw P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.