|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen fått hem en 320d -10 som nu har rullat ca 80mil :) Men jag blir hel tokig för fälgarna fram blir ju svarta av sot bara av en tur ner till ica (nu tar jag i) men vad kan man göra åt det? någon behandling på fälgen? Byta bromsbelägg? Andra bromskivor? Blir galen! En sak att man tvättar bilen för den är vit, men ska man behöva åka å tvätta bara för att fälgarna är smutsiga? :D Tacksam för svar :) | |
|
Visserligen dammar BMW:s originalbelägg lite, men det är värst i början innan bromsskivan är insliten (när den är ny är den svarvad med "filliknande" yta som resultat) då den råa ytan slipar av mer damm än när skivan och beläggen är inslitna tillsammans. Ett tips är att hålla fälgarna välvaxade, då är det lätt att bara spola av bromsdammet - oftast behöver man inte ens högtryckstvätt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Roffa1 |
Välkommen i klubben, jag får tvätta mina fälgar varannan dag. Det hela beror på bromsbeläggen. Köper du hårdare piratbelägg så slipper du sotet. Men du får då även en märkbart sämre bromsverkan. |
|
vad är det för wax man kan använda till fälgarna då? bromsarna får ju inte bli sämre, dom är ju sjukt bra jämfört med tidigare bilen, men dom ger väl sig med tiden de med... |
|
|
Du kan använda vanligt bilvax till fälgarna. Vissa vaxtillverkare slår vaxet i speciella flaskor som märks "fälgvax" och vips har de sålt på kunden två flaskor - en till lacken och en till fälgarna... ;o) Själv brukar jag använda t ex. Sonax flytande hårdvax: lättjobbat och ger bra hållbarhet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sonax is the shit. finns inget bättre. tro mig jag har provat ALLT annat också. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.