|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Nu börjar man svettas i sommarvärmen, ACn är sedan 2001 och inget är gjort med den sedan dess. Mao börjar jag förvänta mig problem med den, och vill minnas att den har varit bättre tidigare år. Manometerstället kopplades på och visar följande: @700rpm: 2.25bar lågtryck och 15.5bar högtryck @1500rpm: 1.65bar lågtryck och 19.0bar högtryck Med 22 grader ute och stillastående bil får jag följande utblåstemperaturer i kupén: @700rpm: 10C med fläkten på max @1500rpm: 7C med fläkten på max och 3C med fläkten på halvfart. Jag tycker inte det ser ut att fattas köldmedia, men det förväntade jag mig faktiskt. Vad säger ni, är ACn ok och det är bara jag som glömt ta av mig långkalsongerna efter den kalla vintern? Mvh Daniel | |
|
Funkade kondensorfäkten i fronten? Om den inte funkar så använd inte AC´n i köer eller långsam stadstrafik. Värdena ser bra ut om kondensorfläkten fungerade vid tillfället - annars är systemet eventuellt något underfyllt. Med kupéfläkten på ca. 25-40% så borde du ligga på 1-2`C utblåstemp. Mvh |
|
|
Ja, kondensorfläkten snurrar på bra. Då kan man konstatera att systemet inte läcker speciellt mycket, bilen är ju ändå 9-10 år gammal... Tack för infon! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.