AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.360

Promotech effektmodul, fundering

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Tjena, det satt en effektmodul i min bil av märket Promotech. Den som satt i var trasig efter felsökning med en av deras tekniker. Jag fick en ny och modernare i utbyte och på den sitter det en lite skruv med ett +G-. Jag antar att det är för att ställa bränslet eftersom det är elektrisk bränslepump på min 325td -93.

Är det någon som kan bekräfta detta? Vad gör det för skillnad i effekt med den vriden åt ena och andra hållet och hur mycket ska jag vrida på den. Jag kan vrida den flera varv men jag tror inte att det ät lönt utan det borde väl vara lite åt höger eller lite åt vänster va? Vet att KCR kör någon sån variant med skruv också, men det är väl för turbotrycket vad jag har förstått, eller kanske båda.

Ja hur som helst, jag har mailat och frågat Promotech också men dom svarar inte så då provar jag mer er här.

Har ni koll på om det är bränslet och hur mycket man ska vrida och vad det gör för effektskillnad kontra bränsleskillnad.
Skruven ställer bara hur mycket för lågt du vill lura bilens system att bränlsetrycket är. Dvs om bilens system tror ratt trycket är för lågt kompenserar det och därmed ökar bränlemängden. Turbotrycket ökar automatiskt med motsvarande ökad bränslemängd.

Enligt mig kan du bygga en sådan box själv fär 50 kr. Det är inga avancerade saker det här. Du skall bara ändra det upplevda värdet på en av styrsystemets givare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.