AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.393

Väggen bakom baksätet - E38 utan skisack

ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Går det att skruva bort baksäte och vägg bakom sätet inneifrån kupen?

Jag ska såga upp ett hål motsvarande "typ" skisack för att dels montera dit en extra bashögtalare. En tigersåg borde göra jobbet :o) hoppas bara att inga kablar ligger ivägen.

Med ett hål där kommer jag dessutom in i skuffen å kan lägga på batteriet eftersom min huvvajer precis lagt av och batteriet ej är inkopplat och nykellåsen är bortkopplade på min bil (bara dosan) å kan då köra till nån som kan fixa huvlåset ... vilken händelsekedja c",)

BMW : Lika delar Känsla och Kvalitet

"... tygsäten e för veganer :o) "
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
Väggen består av gummiduk och lackad plåt plus en tjock plasthistoria i armstödsenheten plus en skiva på skuffsidan ..säten å sånt är lätt att demontera.

Startmotorn (sitter långt bak och längst ner under motorn) - matas direkt från den rörkanal som går under bilen å in vid baksätet..

ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
ehh går alltså att lägga ström på startmotorn om du inte skulle ha nått batteri inkopplat. sen är det bara att öppna

ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Plåtväggen mellan kupén och bagaget är redan förberett med ett "hål". Hålet är täckt med en "lös" plåt som bara är punktsvetsad. Om du fäller ned armstödet i baksätet, lossar klädseln(kardborreband) så ser du att gummiduken är perforerad efter storleken på hålet. Vet inte om man klarar att knacka loss plåten, som är pålagd från insidan av bagaget, inifrån bilen.

När jag nyligen eftermonterade en skidsäck i min bil så tog jag bort plåten via bagaget, och med ett gammalt stämjärn som jag kunde knacka in mellan den ditsvetsade plåten den fasta plåten/väggen, och sedan spräcka punktsvetarna, detta gick på 3 minuter efter att man tagit ned klädseln i bagaget. Klädseln sitter med 4 st plastskruv ute i hörnen och en stor plastplugg mitt i den punktsvetsade plåtbiten. Jag vet inte hur klädseln beter sig om man går in via kupén/armstödet, troligvis blir den förstörd av åvverkan du måste göra. Ska du sedan kunna nå bak till batteriet och kunna koppla på kablar, så måste du vara nån form av gummitarzan för avståndet mellan väggen & batteriet är ca 90 cm( var precis ute i garaget & mätte). Om du förstås inte skall såga upp ett jättehål som du du kan krypa in igenom?

Jag hade nog gjort som du själv skriver och hängt på mig på startmotorn, sen kan du i lugn och ro ta upp ett snyggt och prydligt hål via bagaget till baslådan när du tagit dig in i bagaget "rätt" väg.

/Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.