AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.463

Hjälp med värdering och vilka bilar mina däck passar till!

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hej,

Jag har varit blåögd och köpt däck och fälgar som enligt säljaren skulle passa min nyinköpta e39 :( Ville ha nya däck och fälgar så jag ut och dammsög blocket och fick nys om fäglarna som jag här nämner... skulle passa min bil enligt säljaren.... men inte. De tar i fjädrarna på min bil :(

Nu vill jag sälja dessa men få hjälp av er att få reda på vilka bilar de kan tänkas passa på och om jag lagt mig rätt i pris!

Däck och fälg är som lyder:

BMW original fälgar av sorten turbine style 106 med Bridgestone Potenza däck, 225/45/17.

Har fått fram 5/120, 8J X 17 EH2, ET47.

Däcken är helt ok, rätt mkt mönster kvar. En av fälgarna har lite skrapmärken och jag begär 3950:-. Tycker ni att jag begär rätt summa?

Jag vill inte lura någon annan så det är därför jag söker information här om vilka bilar dessa fälgar och däck kan tänkas passa till.

Tack i förväg!

Vänligen Martin aka blåögd nybiliven e39 ägare.

PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Det är 3-Serie hjul du har fått tag på. Passar Z4:a också.

Priset är väl ok.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kanske går att trycka ut fälgarna med hjälp av spacers istället. Dock är 20mm rätt mycket.

-------
//Lövet
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Vad jag har hittat så ska det vara original fälgar till z4... Men passar de även till e46 eller ytterligare modeller?

Gällande spacers är jag lite tveksam till det. Föredrar att ha rätt från början. Blir det inte lätt fel med spacers, centrumringar och allt sånt, att det kan resultera i mer slitage.

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Navbultade spacers med rätt navdiameter fungerar bra, de kostar dock 1500-2000:- för fyra st.

MVH Christofer
Spacers är tipset! Kolla ebay.de, köpte själv H&R spacers där, 20mm/sida fram resp 25mm/sida bak, gav ca 185Euro för allt inkl frakt
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fälgar från Z4 passar till E46 rakt av. De passar också till 1-serien E87.

-------
//Lövet
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Fälgarna är nu sålda! Vi testade att sätta på dem på hans e46 och det gick alldeles utmärkt. Jag är nöjd, köparen var nöjd :)

Martin Hedlund
Uppsala
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.