|
|
|
|---|---|
|
Har just skaffat en 728ia -96, Har ett klonkande ljud höger fram då man kör i ojämnheter och enorma vibrationer/skakningar kring 70kmh då man bromsar kraftigt. Det klonkande ljudet som uppstår när man kör över ojämheter kan man även höra när vibrationerna börjar. Har varit och brytit i alla stag i framvagnen ikväll, och det enda jag kunde hitta var bakre länkarmsbussning i karossen (staget som går snett bakåt) som kändes lite mjuk men inte glapp. Kändes samma på båda sidor. Men det låter lite konstigt att det kan bli ett klonkande ljud av det? Sen gnisslar det vänster bak då man kör i ojämnheter vad kan det vara? | |
|
Hej Willberg Sök lite på andra trådar här i 7 serien där fins redan många bra tips. Ditt gnislande ljud bak får mig att tro att din bil behöver rundsmörjas i lederna. Min bil klonkade tillföljd av smörjtorra inre styrleder. Alla kulleder ska glida lätt när man vrider dem inte haka upp sig. Om en led är torr blir den överhettad och blir stel o trög. Resultatet blir gnissel och spänningar som får andra delar i undererdet att flexa. I mitt fall klonkade av att hela hjälpstyrarmen flexa upp och ned. Att din bil vibrerar vid inbromsning är nog p.g.a. att dina bromsskivor är lite skeva. Jag tippar att din bil har en +15000 mil eller så på nacken så det är tid att byta bussningar i dina bakre bärarmar. Om dessa är slitna och för mjuka förstärks vibrationena och det upplevs som skakningar just i 70-80km/h området. mvh F1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.