AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.273

bilen dog när jag körde och startar ej mer

jh
1
jh74
E34 525i -88
har en E32 735ia -87
kom körande och den hostade till ett par gånger innan den dog
och går ej att starta
någon som vet vad de kan vara ?

en som tror sig veta påstår att kammen har gett upp men jag tycker de låter ologiskt att den inte tänder om kammen är trasig

F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Hallå där jh74.
Det låter för mig som om din soppapump har sagtupp sig. Får du ingen soppa så får du ingen förbränning därav att du har gnista om jag har tolkat dig rätt.
Att kammen skulle ge upp ger inte ett sådant tvär motor död. Möjligen om kamkedjan går av men då smäller det till innan skiten dör. Och det låter ofta som en stenkross när man kirrar motorn.
Kolla säkringen till bränslepumpen.

mvh F1
Is
468
Ismo
735iA -87
Kammen har inte gått, dock pumpen eller relä till den
Mr
13
MrLindh
730 IA -92
Jag hade samma problem med min E32, fick stopp i en stor rondell i Oslo, frågade alla jag kände å dom sa att soppa pumpen var kass, på BMW i Oslo sa dom att det var en kamaxelgivare, kika på det innan du byter pump för dom sa att det var sällan dom skiftade den.

Mr Lindh
BM
1
BMW740IA_BORÅS
BMW 740iA V8
Har du gnista på tändstiftnen? Om inte, så kan bakstycket på tändningslåset vara kass, det var dey på min och den startade inte rätt som det var.

Mr
13
MrLindh
730 IA -92
Skrev ju fel givare i förra inlägget, ska ju vara vevaxelgivaren. Om inte den får kontakt så bryts all ström till soppa pump vilket ser ut som om den är kass, sen får den ingen gnista för tändningen bryts. BMW i Oslo tog 5000 för att fixa det problemet, nu går min som en klocka igen, men har en gammal bil så det finns alltid att göra.

Mr Lindh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.