|
|
|
|---|---|
| Ska snart byta till mig en bmw 325 coupe från 92 som har stått stilla i två år. Vad kan vara dem största problemen jag bör leta efter? | |
|
Bromsarna är väl det första jag tänker på, både färdbromsar och parkeringsbroms. Efter två år kan rosten på skivor blivit djupare än vad som kan nöta till sig. Stor risk att bromsok och parkeringsbroms kärvar. Kolla oljan och byt så fort som möjligt när du börjar använda bilen. Kör försiktigt de första kilometrarna så allt som kan kärva efter så långt stillastående får börja röra sig (dämpare, bussningar mm). |
|
| Hur är det med bromsvätska drar den inte till sig vatten? | |
|
Tja, Tänke jag skulle dela med mig av vad jag fick göra efter att bilen jag köpte stått 8 månader, (under höst vinter vår utomhus) skriver bara det jag var tvungen att göra, mycke mer e gjort än så :) nya bromsar/skivor runt om Totalrenovering av främre oken (hadde rostat på kolvarna innanför damasken :( bromsvätska olja + filter Servoolja, servot skrek som grisen :) Hjullager (höger bak) jisses vad slitet det vart av dom 3milen hem. måste läkt in vatten o rostat sönder rejält..... Sjukt mycke tvättande o gnidande :) smuts sätter sig fort på och i stillastående bilar :) /Magnus |
|
| Batteriet kan du nog köpa ett nytt direkt om det stått utan underhållsladdning. | |
|
Bilen står i kallgarage. Så förhoppningsvis får jag hem bilen dem 4 kilometrarna jag måste åka. Bromsar och batteri räknar jag med. Hoppas på att det bara blir till att motionera okena istället för att renovera... Sen blir det raka vägen till besiktningen så får dem berätta vad jag behöver göra istället för att hålla på gissa tror jag. Då kan jag ju iallafall börja använda bilen på en gång, förhoppningsvis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.