|
|
|
|---|---|
|
När jag vrider på ratten och bilen står stilla så gnisslar det till och motorn dör. Borde ju vara nåt med styrservon. Har fyllt på servoolja, nivån är som den ska. Detta har bara hänt tre gånger sen jag köpte bilen för två månader sen. Nån som vet ved det kan va? MVH/Dan 730 -94 | |
Blykälkeraggaren |
De kan inte vara så att nån kabel till tändniglåset ligger lite olämpligt o skaver emot så de kortsluter ibland då?? Skriver terorin 2/9 7:30 =) Mvh. Richard |
|
Precis, kolla tändningskablarna under ratten. Körde familjeklenoden en gammal Amazon en gång i tiden där fenomenet inträffade att motorn dog när man svängde åt ett håll. Det visade sig att kablarnas förhållande till tändningen glappade. |
|
|
Det där är ett ganska vanligt fenomen på lite äldre amerikanska bilar. Styrservon tar helt enkelt så mycket kraft att motorn inte orkar driva längre. Gnisslet du hör är antagligen remmen som låser sig. Varför det blir så på en BMW vet jag däremot tyvärr inte. Jeppe |
|
|
Jag tror mer på för stort motstånd i servopumpen än glapp i en kabel. Precis innan motorn lägger av kan man känna att det hugger till i ratten. Men som sagt detta har bara hänt tre gånger på två månader.... Efter att det hänt första gången fyllde jag upp till rätt mängd servoolja och hoppades att det skulle vara felet men tyvärr har det återkommit efter det. Nån som har nån annan teori? (Man tycker ju att det skulle krävas ett rätt stort motstånd för att stoppa en V8:a på tomgång.) MVH/Dan 730 -94 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.