AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.341

Riktning på begpriser

Hej,

det börjar bli dags att byta ut en av mina bilar. Har nu följt begmarknaden ett tag och min känsla är att:

- Många bilar står osålda länge
- Efterfrågat pris ligger i princip lika högt eller högre än hösten 08

Nybilsförsäljningen ökar nu och borde generera fler begbilar till salu>>lägre begrpiser?

Är inte ute efter BMW i första hand utan Saab eller Volvo.

Vad är er känsla?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tror du har rätt i det stora hela, sen det skiljer nog beroende på biltyp och modell.

De bilar jag tittar på har stått still eller sjunkit mycket lite -09 -10, men tror inte det kommer hålla i sig.
Frågan är när dippen kommer?

Ingen fler som har en åsikt runt detta?

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Ligger nog något i det. Letar BMW e39 i prisklassen 70-80' och ser att priserna från när jag sålde min förra inte har ändrats särskilt mycket neråt.
Och det finns många objekt ute med helt galen prissättning.

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Det är skillnad på vad som begärs och vad bilarna säljs för
Med den nybilsförsäljningen vi har nu kommer det snart att rasa på beg marknaden

Riktiga män kör bilar från 2000 talet :-)
Kunde inte låta bli .-)

Ha deT
Har satt ut en köpesannons idag. Har fått endast ett svar där en person är intresserad av den bil jag kan tänka mig att byta med. Annonsen är allmänt skriven i övrigt med inte allt för specifika krav. Lite märkligt.

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Simon_en: Köpesannonser har jag inga positiva erfarenheter av. Mest knäppgökar som hör av sig.

Jag behöver inte bil förrän till hösten. Med lite tur har priserna gått ner ytterligare då.

/Johan

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.