|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! Jag har spanat in ett antal annonser men det är framför allt två M5:or jag fastnat för och blir mer och mer sugen på köp. Men tänkte att jag skulle höra andras åsikter och tankar först så jag inte gör något förhastat. Dessa är annonserna: Länk Länk Jag har aldrig ägt någon sådan här bil innan så jag är lite osäker och ny på fältet så är väldigt tacksam för alla tips och så. Jag har spanat igenom trådarna här på AP väldigt mycket och informationen är guld värd. Nu undrar jag om ni vet något speciellt om just dessa bilarna som jag har länkat. Skavanker, dolda fel etc. Är priset rätt? Tipsa gärna om ni känner till någon annan schysst E34 M5, jag är öppen för alla förslag.- Jag känner dock inte för att betala allt för mycket, för bilarna har ändå år på nacken och vad jag förstår så är det inte den billigaste bilen att äga. Tack så mycket på förhand, Michael. | |
|
Titta in på e34m5.se där finns info om i princip alla M5 E34 i Sverige + en hel del utomlands. Skicket avgör priset, en risig kostar med rätta 45-55tkr och en superfin 95:a 150tkr, ännu mer för en lågmilare från Japan. Frågan är vad du är ute efter. Stephan |
|
|
Ok, jättetack för tipset, ska kolla in där genast.. Jag hade faktiskt tänkt mig en i relativt bra skick som har gått mellan 10000-20000 mil för en 60-90 tkr..Helst 3,8 motorn och Nürburgring version. Är det värt att kolla upp dom på blocket eller ska man kika efter annat? Dom hade ju ändå "ok" mätarställning såvida dom inte är fifflade med. Mvh Michael |
|
|
Hej! Har nyss köpt mig en M5 e34 och skulle kolla på den som du länkat till i Jönköping. Den verkade ok, men Ac:n fungerade inte, däcken var i princip slut, har för mig att den var obesiktigad och oskattad. Samt att några andra hade tittat på den o klagat över vibrationer samt att den inte gick upp i oljetemp.. MEN! Jag var aldrig och kollade på den, utan det här är enbart uppgifter som ägaren själv gav till mig över telefon. Jag köpte en Laguna-Grön i Linköping, men tänkte åka och kolla på den i Jönköping ifall den i Linköping inte hade varit något. Tycker att priset är lite väl högt för den i Jönköping med tanke på det som måste fixas, men inga fantasipriser iaf! Lycka till med köpet! MVH Kristofer |
|
zcooter |
K.Björkman@ Ser att du haft E39 M5 o nu en E34 M5. Själv har jag inte kört E39 men hur/vad är skillnaderrna på dessa bakom ratten? |
|
Det låter som en riktigt fin färg på din nyinköpta bil, hoppas den går bra och att du hittat en pärla =) Det om den avusblå kände jag dock inte till, tack för den informationen! Jag ringde faktiskt killen för ca 1,5 vecka sedan, han nämnde dock inget om ac, däck, oljetemp eller vibrationer när jag frågade om det fanns några fel/brister. Det enda han sa var nämnvärt var att det finns några små märken i lacken och nått märke inne i själva bilen, annars är den i bra skick och går bra sa han. Jag frågade också varför den vart avställd i två år och det var för han jobbar utomlands eller vad det var.. Men är det som du skriver K.Björkman så anser jag också att priset är mycket för högt och bör prutas ner rejält. Jag bör nog ringa honom igen och få lite klarhet i det hela. Är det någon som vet något om den andra M5:an jag länkade, den från Hässleholm? Mvh Michael Persson |
|
|
Hej igen! zcooter: Skillnaden är faktiskt enorm mellan e34 M5:an och e39:an. Jag har haft både 3,6 samt 3,8l e34:an, samt två e39 M5:or..( Man är en riktig sucker för M5 :) Den största skillnaden är nog att e34:an känns mer brutal, mer race om man kanske kan säga så. Pedaler, styrning med mera går lite trögt på e34, mer ljud inne i kupèn ( beror ju också på att den är äldre såklart..) E39 är inte alls lika explosiv i sitt uppträdande enligt mig, den går mycket mjukare och man känner inte farten lika mycket i den, den känns helt enkelt lite mer lyx / gentlemannamässig än e34:an...Fast det är en V8:a i e39:an så går den ganska tyst också, och enligt mig är den lite mer " lättkörd " när det gäller att använda som vardagsbil. Om man inte vill märker man inte att det är just en M5:a man kör vilket jag tycker utmärker sig rejält i e34:an där man verkligen känner att det är en M5:a... Men som sagt, e39 är ju också en nyare bil, du kanske inte blev så mycket klokare av det jag sagt..:) Och till marvelous1: Jag gillar riktigt färgen på min, ganska ovanlig faktiskt. Och den fungerar kanonbra, ser riktigt bra ut helt utan rost, nybesiktigad, fungerande AC också faktiskt :) Så jag tycker nog att du kan pruta en del på den i Jönköping då det är en del att göra på den. Men när jag pratade med honom så lät han inte helt omöjlig med det, plus att han gärna ville behålla 18" och skicka med original 17" utan däck istället.... Tyvärr vet jag inget om den från Hässleholm.. MVH Kristofer |
|
| Kan tillägga också att e39:an känns mycket större när man väl leker lite med den än vad e34:an gör..( Den kanske är det också iofs, men det känns verkligen..) | |
zcooter |
Jo då K. Björkman, jag blev klokare. Inte för jag går i bytartankar så vaar jag mest nyfiken. Håller med om att e34:an har en "livlig" karaktär och ett härligt "vrål" efter 4000 rpm |
|
Hässleholm-bilen är såld sedan några veckor. Rullar i Borlänge nu. Finns läsvärda trådar och utrustningslista på Jönköpingsbilen i M5-forumet. Inget kap för 68k. Det begärdes 44tkr för den i november 2007 och det kändes väl någorlunda rimligt för en bil av den digniteten. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
K.Björkman: Det hade varit kul om du la in lite bilder o så på den sen så man kunde kika på den=) Vill han bara skicka med 17" fälgarna utan däck, då ska det prutas extra mycket om det ens är nått att satsa på. HD91: Det hade jag ingen aning om! Med en bil av den digniteten vad menar du exakt då? Har den verkligen gått mellan 15000-16000 och har 6 ägare i Sverige så tycker ju inte jag det låter helt kass bortsett från oljetempen, däck, vibrationerna samt Ac, förutsatt att mätaren inte är skruvad med! Efter att ha fått all denna värdefulla information så har jag en helt annan uppfattning om den bilen. Vad tycker ni, ska man ge ett riktigt eller är det ens värt att satsa på? Hälsning Michael |
|
|
Tydligen ska det finnas driftingbilder och filmer på Jönköpingsbilen. Dessutom har det diskuterats ifall det är originaldämpare på den. Något som i normala fall drar ner värdet något (om de fattas alltså). Det bästa är att göra sig en egen uppfattning... Varför vänta? Hur länge kommer du att leva? |
|
|
Hej igen! Ska försöka fixa lite bilder på bilen och lägga ut. Har inte riktigt hunnit med det ännu...:) Hoppas du hittar någon bil som uppfyller dina förväntningar och jag antar att du gör ett inlägg isåfall och berättar! Lycka till! MVH Kristofer |
|
|
Den här bilen är fin : Länk Bilen har den underbara moccainredningen och jag tror inte den har några stora fel utan framstår som fräsch och välvårdad. |
|
|
Länk Här är en fin m5:a... |
|
| Ser att det finns en del M5 bilar här som verkar vara i bra skick, ska hålla ögonen öppna och skaffa mig mer kunskap om dessa bilar för att så småningom göra ett köp=) tack så mycket för er information och era tankar, jag har beslutat mig för att inte köpa den avusblåa iaf! | |
|
Hej! Lovade ju lite bilder på bilen, har tyvärr inga på den här sidan, men här är adressen till min garaget sida: Länk Hoppas du hittar en bil som uppfyller dina förväntningar! MVH Kristofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.