AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.486

Köp av Bmw M3

Då har jag hittat ett exemplar av en M3a 03 SV-såld jag är intresserad av.

Den har dock gått rätt långt (17000 mil) men jag har talat med tidigare ägare och jag tror inte det talat annat än sanning. De två ägarna som kört bilen och gjort att den rullat långt säger att de kört väldigt snällt med den då de användt den som pendlar bil. Men har så klart kört lite bus då och då.

Ena ägaren fick stop vid vägen då hydrauliken till SMG lådan slutade fungera men har det åtgärdat och lagade bilen för totalt 60000kr. Kvitton finns.

Det finns nya 19" fälgar med helt nya däck och bilen är nyligen INSP II servad samt i övrigt är bilen i toppskick. Jag vet att bilen har stått på plats länge och jag kollade efter oljesöl men det var helt torrt. Det var inga missljud eller konstigheter när jag provkörde men en tidigare ägare som gjort oljebyte på bakaxeln tyckte jag skulle lyssna efter missljud vid "grövre" svängningar.

Jag känner mig rätt säker med köpet men är ändå lite orolig, jag skall inte ha bilen för att enbart köra som en idiot eller sladda runt. Klart även jag kommer att köra fort och göra häftiga accelerationer i bland.

Finns en länk till blocket: Länk

All input uppskattas, det här blir min första M3a!
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Ckruse, har du sett mitt PM?
Nej tyvärr, mailen är kopplad till min hem mail.

Maila till: christopher@feldts.se så ser jag det på jobbet
Ser ju väldigt fin ut i alla fall.
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Den ser riktigt fin ut.

SECOND PLACE FIRST LOOSER
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Gillar den färgen.. har dock läst någonstans att den upphörde f.r.o.m årsmodell 03, alltså, att den inte fanns att få på årsmodell 03 och framåt?
Igår plockade jag hem min första M3a.

Det blev inte den från Jönköping, jag fick kalla fötter. Det kändes som om det var något som inte var helt rätt. Jag fick gå på gut feelings!

Hittade en kanon fin svart 03a SV-såld på 7800mil i Trollhättan. Det enda som fattades var SMG lådan men jag fick istället sollucka. :)

Jag har inte hunnit köra så jätte mycket men jag har upptäckt efter köpet att ligger man på höga växlar och slö kör och släpper gasen i nerförbacke lr liknande så känns det som om bilen går lite orent. Hur skall jag beskriva, den börjar helt enkelt "hacka" lite granna ( det händer endast då, aldrig annars). Men i övrigt går den som en klocka och det känns betydligt mer brutalare än min gamla volvo c70.

Jag får lägga upp lite bilder med en stolt ägare!
Grattis till bilköpet, det här är troligen en av de roligaste bilarna du kommer att ha ägt.

M

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.