|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en liten undran bara om min Bmw 320 E91 Har för tillfället enbart"AC" i bilen och skulle vilja konvertera om till ECC enheten! Är detta möjligt överhuvudtaget?? kan tyckas att all styrning borde sitta bakom denna enhet. Så som med farthållare att allt är förberett! Risk för dubbelpost men tack på förhand. Mvh Markus | |
|
Riktigt så enkelt är det nog inte att bara byta enhet. Till en ECC behöver du sensorerna som ska känna av temperaturen i bilen. Sen har du även en Rest knapp som man använder när bilen är avstängd så det kan blåsa ut kallt/varmt som finns kvar i systemet fastän bilen är avstängd. Jag är inte helt 100 på hur det är med kompressorn, men det ska ju också vara en som kan öppna och stänga sig automatiskt när tempen i kupén uppnår sin angivna temperatur som du ställer in med vreden. Sist men inte minst, du måste programera in mjukvara till bilen för att det ska funka. Det är säkert flera moment jag har glömt att ta med, men det kommer kosta dig mer än vad det smakar. Personligen hade jag ALDRIG köpt en bil med bara AC, hur mycket billigare bilen än hade varit. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Ecc prioriterades inte vid inköpstillfället för att den hade andra utrustnings tillbehör som vägde upp. Tänkte bara om det med enkla medel gick att lösa, men tydligen inte. Inget som stör mig med ac var mest nyfiken om de gick att lösa! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.