AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.247

Defa vs Cargard till E39

Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Hej

Skulle vilja installera ett billarm till bilen. Funderar på DEFA 400 eller Cargard T70-C. Vilket larm tycker ni är det bättre av dem? Har hört att DEFAs glaskross ska vara betydligt bättre än Cargard?

Vet ni någon firma/person som kan installera i en E39T i Uppsala? Båda larmen går väll att koppla in till canbus systemet och då måste man väll programmera och ha sig..

Mvh Janne
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När jag 2005 valde mellan dessa två till min 530 så blev det Defa. Anledningen var bättre glaskross sensor, bättre siren, något billigare samt att larminstallatören som sålde båda rekomenderade Defa.

Fördelarna med T70-C var då (2005) att det fanns mer tillbehör att bygga ut med samt fräckare larmindikator ;)

Då jag haft flera bilar med originallarm så kan jag säga att Defas siren låter ordentligt jämfört med original. Hur T70-C låter vet jag ej.

___
//Ulf
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Jag har Cargard T70-C. Sirenen låter väl rätt irriterande högt, inte någon mistlur direkt men tillräckligt för mig i alla fall. Valde mitt larm för att den hade de delar jag ville ha till ett rimligt pris, glaskross, nivågivare, GSM larm/info mm... vet inte vad Defan kan men jag är grymt nöjd med mitt larm.

Du blir nog nöjd med vilket som, välj den som har de funktioner du vill ha och efter pris.

Lycka till!

/Jake
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.