|
|
|
|---|---|
|
Har haft min 118d en månad nu. Blev väl mer eller mindre ett impulsköp, efter att ha kollat några andra snålbilar. Tillverkad 0908. uttagen 090931. 2000 mil på mätaren vid köp. Jag är mycket nöjd med den, och räknar med ett långt ägande. Jag undrar bara om man ska vara orolig för ROST på den. | |
| Har en 120i -07 tillverkad 0609 och ingen rost än sållänge. | |
|
Hade min 120 inne i förra veckan för att jag hittat något som skulle kunnat blivit rost om några år, var som en lite utbuktingen som kommit från insidan. I övrigt så tycker jag den ser ut att klara sig grymt bra, om man kollar på endel bilar med samma ålder och mil! |
|
|
120i -05, ingen rost hittills. Har kollat på en del 1-serie både till mig själv och frugan och ettan verkar glädjande nog klara sig mycket bra. Dras inte alls med de rostproblem som äldre modeller tyvärr drabbats av. |
|
|
Bytte in 120i -06 för några månader sedan. Har haft den som ny och under den tiden jag haft bilen har jag inte upptäckt några som helst tendenser till rost. T.o.m. bromsskivorna höll sig fräscha och rostfria. |
|
| Frugans etta har fått lite rost runt torkar hålet på bakluckan samt en liten utbukning några centimeter in från kanten vid rutan också på bakluckan, typiskt BMW problem, det är en -04 med 8000 mil på mätaren | |
hallgren |
Hade också rost runt torkar hålet på bakluckan på min 120d -05. Fick den bytt av BMW (goodwill). |
|
Tack för svaret, var förbi BMW nu på morgonen för att byta bromsvätska och tog upp fallet med rosten, och fick en tid för garanti omlackning av luckan! Så jag är nöjd hoppas det håller! |
|
|
Hej, Ta en titt under. Jag tog precis hem en 07:a med 3500 mil och muttrar / länkarmar / balkar etc. rostar under. Och, den här bilen är körd i sydvästra DE! Tips: att rostskydda underrede etc. /Z |
|
|
Kolla även dörrlisterna, de i gummi. Man får först slita bort innre tröskelplast. Gummilisterna har obehandlad stålkärna = rost! Klassiker. Gör man inget åt det, kommer rosten att angripa tröskeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.