|
|
|
|---|---|
|
hur kan jag kolla hur larmet låter/fungerar? enligt instr.boken kan man hålla knappen till bagaget intryckt mer än 2 sek. (på fjärren)så skall "paniklarmet" utlösas. det enda som händer är att luckan öppnas. har även provat att sitta kvar i bilen och låst/larmat på, typ viftat med armarna inget larm då heller. dörrarna går inte att öppna innefrån när bilen är låst. första bilen med larm och vill höra hur det låter för att känna igen ljudet. | |
|
Min larmade när jag hissade upp den för att lägga på sommardäck. Nivåsensor kanske? |
|
|
larma bilen och lås upp med nyckel ämnet "stålet" så bör larmet gå om den är svensksåld iaf för då är larmen kodade så att det inte skall gå att avaktivera via nyckeln utan bara via fjärr... men importer går att stänga av via nyckeln... därav till alla e39 och e38 och e46 ägare och x5 som har tyskimporter och som har larm är det ju rekomenderat att åka till bmw och koda bort funktionen som gör att det går att stänga av i dörren via nyckeln... då blir larmet "svenskstandard" |
|
| m5tomten, tack för tipset ska prova det. | |
|
Dra i spaken för öppning av motorhuven, kliv ur bilen, stäng dörren och larma, öppna huven, TUT TUT.... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Tänk på att det tar ca 30sekunder för larmet att aktiveras! Och sitter du i bilen o larmar på och rör dig hela tiden så larmar den inte på, utan sitt stilla i minst 30sekunder och sedan börja vifta:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.