AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
43.546

Det stinker om mina Gliptoneprodukter?

Sida 1 av 4
Roffa1
Jag har precis fått Gliptoneprodukterna i min hand GT11 och GT12.
När jag öppnade flaskan till Conditionern så formligen STANK det av formalin? Denna illaluktande smörja tänker då inte jag smeta ut i min nya skinnklädsel. Tog omg kontakt med Magnus hos Gliptonebutiken.se Och han vill ej kännas vid att Conditionern luktar illa?
Han ursäktar sig med att innehållet i mina flaskor förmodligen har härsknat? Inte faan ska man väl skicka ut illaluktande HÄRSKNA produkter till sina kära kunder. Hade jag smetat ut sörjan så hade väl inredningen snarast fått saneras p.g.a stanken.

Finns det någon annan kund av Gliptones Conditioner som kan verifiera att den luktar gott samt förstärker lukten av nytt skinn? Eller lider ni av den härskna stanken?
Jag köpte Gliptone för ett par år sedan. När jag öppnade flaskan tyckte jag att lukten påminde om sånt växtgift som min far använde i sin handelsträdgård på 60-talet. Men det luktar inte illa i bilen. Eftersom det är en cabbe är ju ventilationen bra.
Roffa1
Kan även tillägga att Gliptonebutiken.se (Magnus) snarast ville att jag skulle lägga ned tid och arbete på att skicka tillbaka de illaluktande flaskorna med allt vad detta innebär, emballering, gå ut till posten, stå i kö, osv. (portot erbjöd de sig dock att betala för)

En mer lämplig serviceåtgärd hade väl istället varit att skicka mig en ny Conditioner istället för den som enl uppgift härsknat? Undrar just när dessa produkter tillverkades 80-90 talet? (Det tar väl ganska många år innan det härsknar?)
Roffa1
Fick nyss detta mail från Gliptonebutiken.se

Beträffande reklamationen måste jag tyvärr begära tillbaka produkterna av dig. Då vi inte är producent, utan importör av produkterna, måste jag skicka produkterna vidare till vår leverantör i England för analys. Vi kan inte direkt svara på om produkterna ens är felaktiga utan att vi fått möjlighet att analysera saken närmare. Du kommer att få kompensation för produkterna samt frakt så snart vi fått dessa i retur från dig.

Vi utför då och då stickprover för att se att produkterna inte är felaktiga. Vi har inte träffat på några dåliga exemplar ännu, varför vi är mycket bekymrade över att du tycks ha råkat ut för ett dåligt exemplar. Därför ber vi dig vänligast att returnera produkterna snarast till oss, så att vi kan skicka dem vidare på analys.

Med vänlig hälsning Gliptonebutiken.se
Roffa1
JörgenL: Tycker det är högst vilseledande om Gliptone saluför sin Conditioner som väldoftande med inslag av Engelskt läder, när det i själva verket stinker om sörjan.
Detta borde ju anmälas. Du tycker ju liksom mig att det luktar skunk om Conditionern
Undrar därför om det ev,finns fler besvikna kunder?

Tycker dessutom att min reklamation framstår som rena skämtet, skicka tillbaka produkten till England för labb-analys. Jag bad Magnus att lukta på några av de lagerförda Conditionerna för att på så sätt säkerställa att det endast var mitt ex som var härsket. Förstår att det STANK lika illa om hela lagret.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
De skall så klart skicka ersättning på studs!!
Och sedan om ersättningen är till belåtenhet får de själva avgöra om du skall slänga det felaktiga elller att de vill ha in för egen reklamtion.
Men summan är ju en piss i Missisippi.
Mao lite löjligt av Gliptone att begära in den för koll.
Hade jag varit i deras kläder så hade jag öppnat en ny och kollat och är den "färsk" sänt den direkt till dig!
Bara lite sunt bondförnuft!

Byta upp sig? Till vad då?
Det är väl inte konstigt att de vill se om produkten är felaktig? Det är ganska normalt förfarande av företag att man vill ha tillbaka den felaktiga varan för analys. Sen att det är postorderföretag så blir det krångligare. Det är därför varan oftast är lite billigare också.
Mina Gliptone produkter luktar gott förresten så det måste vara ngt fel på den du har fått.
Dock beställde jag mina direkt från England.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Om Gliptone vill ha kunder från AP så skall de inte hålla på joxa med retur det första dom gör. Ny vara som funkar och sändes direkt till kunden, sedan är det läge för ev. retur. Vi är många som läser här...

Byta upp sig? Till vad då?
Roffa1
Jag har nyss mailat till Magnus hos Gliptonebutiken, med frågan om de har en lagerförd conditioner som doftar enl saluföringen av Engelsk läder. Får dock inget svar på den frågan.

Om nu hela lagret ev,är härsket så är det naturligtvis svårt att leverera något bättre.
Någon som vet vart datumstämpel står på dessa produkter?
se
42
seamaster
530da xDrive M-sport-16
330IA Touring-06
Jag fick mina flaskor idag och det är ingen dålig lukt på nån av dom.Luktar skinn om conditionern så det måste vara nåt knas med dina flaskor.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej Roffa1
Det är väl bara att skicka tillbaka produkten och bifoga kontonumret så du får pengarna tillbaka för dina utlägg.

Jag spenderade söndagen med att smörja in 8 skinnstolar med hög rygg samt 2 rejält nedskitade barstolar i vitt skinn(hantverkare med blåbyxor som färgat av). Där använde jag Meguiars Cleaner&Conditioner(funkar lika bra på hemmöbler) och ca 1/3 av flaskan gick åt så medlet är väldigt drygt. Det doftar nybilsskinn om den.

Lycka till!
Asken
Roffa1
Seamaster: Beställde du från den Svenska Gliptonebutiken.se Lädervårdskit a 149:- innehållandes både GT 11A samt GT 12

Noterade att det står GT 11A på min conditioner, är den i nytt eller gammalt utförande?
Har för mig att den normalt bara heter GT 11.?
se
42
seamaster
530da xDrive M-sport-16
330IA Touring-06
Roffa1.Jag beställde också från Svenska Gliptonebutiken.På mina flaskor står det gt 11A och gt 12A.Beställde oxå på kampanjen dom har för 149 kr.
Roffa1
Seamaster: Då verkar det mkt märkligt att Magnus som förestår Gliptonbutiken inte erbjuder mig en färsk felfri conditioner istället för den felaktiga som luktar pyton.
Istället ska han krångla och skicka produkten till England för analys hos tillverkaren.
Och under tiden sitter jag utan Conditioner:-(
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Varför smuts kasta ett företag som iaf jag förstår skall göra rätt för sig
Att de vill ha tillbaka produkten ser jag som självfallet det finns många där ute som bara skulle gnälla för att få nya produkter om man inte skulle skicka tillbaka den felaktiga produkten

Hoppas att det löser sig

Ha deT
Roffa1
Smutskasta? Det handlar nog istället om dålig kundservice.
se
42
seamaster
530da xDrive M-sport-16
330IA Touring-06
Verkar konstigt.Det måste ju vara bättre om han skickar dej två nya flaskor så skickar du tillbaks dom som stinker.Sen kan han bråka med tillverkaren.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Roffa: du borde köpa dig en trisslott - för med den "oturen" du har med din bil/tillbehör, det kan bara komma av att en stor vinst väntar någonstans. Skicka tillbaka flaskorna och be dem skicka nya direkt - så ska du se att det löser sig. Företaget kan inte få skit för att de försöker ordna det på bästa möjliga sätt.
Roffa1
Jag får inga nya produkter förrän de felaktiga undersökts av tillverkaren i England. Om de nu är felaktiga? vilket Gliptonebutiken ej med säkerhet vet om. Konstigt om man ej vet om ens egna produkter är felaktiga eller ej. Luktar det SKUNK om innehållet så bör väl vem som helst fatta att något är galet. Jag mailade tidigare över en länk för att bjuda in Gliptonebutiken till forumet för att svara på div, frågor om sina produkter. Men de svarar ej här i tråden och ej heller på den vanliga e-mailen. (jag förstår dem till viss del)

Det blir nog till att beställa nya produkter från England. Jag får skriva av affären med Gliptonebutiken på minuskontot s.k förlustaffär;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.