AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.183

Fukt i modell E32 inne i kupén och i bakluckan.

Hej,

Jag har plötsligt efter ett regn 3 cm vatten runt batteriet och under baksätet på min 735 -88 med taklucka. Även blött i bakluckan och kupégolvet höger bak. Det syns inte var det kommit in. Finns det ngt typfel som är troligast? Dörr, taklucka eller annat?

Johan

Is
468
Ismo
735iA -87
Jaha, jag trodde jag var ensam om det.

Jag tog en vass mattkniv och skar av en 30x30cm matta ner till plåten bakom förarstolen och borra ett par hål så fick det rinna ut.

Det hann inte bli något synligt rost och hoppas det inte blev någon dold heller.

Bagages är det samma med, men inte några spår efter vart det har kommit in, har testat att spola vatten över bilen men inget, inte ens efter störtskurar.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Kan läcka runt baklysena, eller om det är massa småskräp runt bakluckans tätningslist så kanske den inte tätar. Jag har för mig att jag läst om att det läckte under bakluckelisten på någon bil. Så man får lyfta loss listen och kolla under den, om det gått vatten förbi där. Sedan rinner det väl framåt, ner under sätet. Bakom förarsätet under golvmattan går det lite kablar och ligger några kabelskarvar, kolla så dom inte blivit fuktiga och börjat ärga...

/Mats J
Visa användare
152
perantoniohansson
TDS 525 -93 e34 touring
750i -91 ,Alfa V6, Superkart, mm mm
Kolla mina inlägg på Länk
leta fler inlägg jag har om detta

Vattnet tar sig lätt fr baklucka till pedaler eller fr pedaler till baksäte,. Jag hade läckage eftersom baklysen var monterade utanpå bakluckelist, lyft över listen.
Även rost på överkant av torpedvägg (högtryckstvätta genom galler så att inte löv/barr kompost där)

kolla dina kabelknippen sen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.