AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.762

Vilken färgkod har BMWs fälgar?

JF
257
JF.
335i Coupe -07
Någon som vet vilken färgkod de är på lacken som är på bmws fälgar? Är den vanliga silverfärgen jag är ute efter.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Den heter 144

Finns även som sprayburk med art nr 51 91 1 900 344, inget som BMW brukar ha hemma.

Dock så blev jag väldigt besviken på sprayen som inte alls var i samma nyans. Kanske jag som gjorde nåt fel iofs. Hoppas att bättringringfärgen är bättre.

Niklas

Fransosen
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
BMW har nästan inget hemma när det gäller färg. Är i alla fall min uppfattning. Skulle köpa Djuphavsblå färgstift och fanns inte för att den var så udda? Samma svar när jag skulle köpa Titansilver. Hehe..
Men ok de tog hem. Förmodligen bara ett ex.

Byta upp sig? Till vad då?
Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
Det är olika färgkod beroende på fälg. Det svaret fick jag när jag skulle handla färgstift på BMW.
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Svaret jag fick var att de bara var vissa m-fälgar som hade andra färkoder än standard 144, ska lacka stjärneker 230 så då borde de vara 144 jag ska använda.

tack för svaren!
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Det är färgkod A44 (Reflexsilver) till sjärneker 230.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Hej
Tänkte låna tråden lite i stället för att starta en ny.

Nu när våren nalkas och vinterfälgarna(16 tum original BMW fälgar ska av så gå jag i tankarna att lacka om dom.
Kanstöta 2 st 1 väldigt ful.

Jag har svårt att välja färg till dom har lite att välja på genom jobbet.

Bilen silver metallic

Ska jag använda silver igen eller kanske lacka dom svarta har andra lite mer udda färger men hur snyggt blir dessa på en 1a.

Är inne mest på svart färgen är matt men har även blank men det kvittar för jag lägger klarlack sist.

Hade en omg stjärneker fälgar till E39an förra året ( bilen+fälgarna är sålda nu ) som jag försökte bättra på lite ( Stenskott ).

Eftersom min 5a var lackad i just Titan-silver Metallic så använde jag detta lackstift,men nyansen var en aningen för ljus,så jag tror att den andra mörkare nyansen ( kommer inte ihåg om det är Artic Silver den heter ) passar bättre?

Hur som,personligen tycker jag att en något mörkare nyans passar bättre mot Din Titan Silver Metallic färgade bil,men smaken är som baken ;)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Är med inne på att mörka fälgar gör sig på 1an.

har en annan färg som heter black crome skulle nog kunna bli snyggt med BMW loggan i mitten.
skulle bli absolut ensam med den färgen på bmw fälgarna :)
Håller med fullständigt :)
Hej!

Är det någon som kan hjälpa mig med att hitta färgkod till Brayton fälgar?

Race GTS-R Hyper Silver gäller det.

Jag är väldigt tacksam för hjälpen.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är inte lätt med rätt nyans när man är petig:) Upptäckte själv att skakning ett par minuter krävs för att färgen ska fungera någorlunda men en komplett omlackering och reparation av skador på fälgen gör oftast sig bäst om fälgen har hängt med ett gäng år.

Mvh
Asken
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Man kan också åka till en lackfirma som blandar färg efter önskemål. Så fick jag handla färg till min E36 cabrio. BMW försäljer inte mauritziusblau längre som spray men för lackfirman räckte det med rätt färgkod så blandade de till en sprayflaska för 400 sek i storlek "helrör" - större än BMW's "halv-flaskor".
EN bra lackfirma borde kunna blanda rätt om de får se fälgen med egna ögon och kanske har de färgprov att jämföra med som i hus-färg-affären.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Hej!

Jag har tänkt och lacka om alla 4 fälgar, men det borde finnas nån slags färgkod ??? Det är fälgen nedan jag pratar om.

Länk

En fråga till .... till er kunniga .... :)

Går det få fram den här färgen tror ni ??? Den är väl inte halvkromad ???

Länk

Tror ni att lackfirman kan blanda den ???

MVH

Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
@PP och svaret "Det är färgkod A44 (Reflexsilver) till sjärneker 230. "
Gälller det alla M-sport hjul? Typ Styling 400 till F30?
Någon som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.