AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
928

Kylarvätska(?) under bilen

wi
61
wikz
328iA coupe -96
HEJ!
Har nyligen bytt vattenpump i min e36 328 (det var verkligen på tiden, den gamla hade sprucken plastimpeller som kunde rotera fritt kring sin axel...) Men hur som helst så upptäckte jag i veckan att det kommer en stråle vätska under bilen när man slår till tändningen. Trodde först att det var bränslefiltrets slangar som var slut, så jag bytte filter plus slangar (det var dags det med). Men det var inte det som var problemet, det droppar tydligen vatten eller om det är kylarvätska ner någonstans ovanför automatlådan och rinner ner...
Vad tror ni det kan vara? någon slang som läcker vid värmepaketet eller bara kondens (låter lite otroligt) eller vad? :\

Tack för ett fantastiskt forum!
/J
Kondensen som bildas på ACns evaporator rinner ut över växellådan. Det är helt normalt att det rinner där, men att det är kopplat till tillslag av tändningen låter konstigt.
wi
61
wikz
328iA coupe -96
Tack för svaret!
Ja, det är misstänkt likt vatten så det kan nog fan vara kondens, och det kommer bara om bilen stått över natten och man slår till tändningen. Kanske att det hoppar till eller något så att det rinner ner?
Hmm, man blir ju tyvärr hypokondriker av att läsa här ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.