AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.774

Bedragare försöker sälja MIN bil (525 -04)

Köpte en BMW 525 -04 nyligen.

Nån vecka efter att jag hade köpt den började folk ringa mig och undra om den var till salu. Det visade sig att nån bedragare hade stulit annonsmaterialet och lagt upp annonsen igen. Han uppger endast mail men reg numret syns på bilden så folk kollar ju rätt snabbt upp vem som äger den och därför ringer det konstant i min telefon. 70' kr för en 525 -04 är tydligen väldigt attraktivt på beg marknaden.

Jag har polisanmält och informerat honom om att han är polisanmäld via den mail han uppger.

Blocket är ganska snabba på att ta bort annonsen men igår kom den upp igen.

Jag vill med detta bara informera om vad som pågår på blocket.se och varna för denna bedragare.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Han som har lagt ut den är förmodligen ute efter en bil själv och försöker pressa Blocket-priserna.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Har han inte lagt ut sitt telenr så du kan ringa och skälla ut han efter noter?

Annars skulle jag be nån datahacker till vän se till att den mailadress han har uppgivit blir så jävla mailbombad så han ångrar sig bittert...

Blir så jävla förbannad på klåpare och folk som ska försöka blåsa andra...

gO
1.407
gOry
335i Touring
Hade de varit min bil, så hade jag första gången anmält till blocket.
Om den dyker upp igen så hade jag spelat intresserad köpare och sett hur långt han var villig att gå bara för ev komma åt ev mer kontaktuppgifter.

Om han hade tänkte lura någon så vill han ju ha pengar utan att visa bilen och då måste han lämna ut ett kontonummer eller liknande, sen så hade jag lämnat allt till polisen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.