|
|
|
|---|---|
|
tja ska köpa coilovers till min e46 och vill sänka riktigt mycket och har hittat ett par billiga coilovers som sänker max 70mm fram och nu till frågan går det att få ner den mer än 70mm med dessa coilovers om det går att kapa fjädrarna lite eller nåt? vill få ner den runt 80-85mm fram mvh | |
|
Normalt sett är det standard racingfjädrar på coiloverkit. Mät/läs dimensioner på fjädern och köp nya, fast kortare på ex www.demon-tweeks.co.uk En uppsättning nya hemma för kanske 7-800 sek sist jag köpte. Även mitt ändamål inte var sänkningen, utan hårdare. Karl Birgander, Göteborg BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 |
|
| Iallafall mina coilovers är uppdelade i två fjädrar med en platta mellan, man kan då plocka bort den undra lite kortare fjädern, och helt plötsligt kan du skuva ner mycket mer! Detta är ju då bara fram. | |
|
Bundi: Du har inte funderat på den "kortare" fjäderns funktion? Den tunnare/klenare fjädern kallas för hjälpfjäder och är till för att hålla huvudfjädern på plats vid utfjädring. Du kommer få problem om du kör på taskigt underlag (fjäder kan hoppa snett, vad som händer sen vill man inte veta), vidare kommer du få tvåa på besiktningen då fjäder kommer anses för kort. Karl Birgander, Göteborg BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 |
|
|
Sänka mer än 70mm, tvivlar på att det ger bra väghållning då det kan bli konstiga vinklar på hjulen och stag och drivaxlar . men det kanske bara är till för att se snyggt ut ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.