AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.073

525 TDS - 92 - GLÖDNING

de
20
dentan
525 tds
Hej!

Har någon ett bra tips på hur jag kan göra för att glödningen alltid ska gå på oavsett om motorn är varm? Det hade underlättat mycket eftersom den vill bli lite segstartad när motorn är varm och glödningen slutar ge något.

Så har nån ett bra tips? Tacksam för alla svar, har inte orkat leta efter liknande inlägg. Så inget gnat om sånt.

//// D
At
105
Atnic
E36 325 Tds Touring 10/95
jag lossade kontakt nr:8 på min 325tds 96a då glöder den varm som kall . Länk
de
20
dentan
525 tds
Tack för svaret, ska testa det.
de
20
dentan
525 tds
Hej igen, jag testade kontakt nr:8, och det visade sig vara rätt kontakt för att den ska glöda hela tiden.

Nu till problemet, tomgången höjdes med ca 200 varv. från 7-800 rpm till 1000.

Hur kan jag göra för att den ska stå på sina 7-800 varv trots ja dragit ut givaren.

Hur gjorde du? Om du nu gjorde något?

Hemskt tacksam för svar...

MVH / D
At
105
Atnic
E36 325 Tds Touring 10/95
jag gjorde inget mer än det och varvtalet ändrades inte för mig,den glöder bara tiden den ska glöda 2-3 sec? sen slår glödningen av .han som gav tipset skrev så här :
"Du har en sliten rotor i din pump, detta gör att pumpen inte kan leverera tillräckligt med bränsle i varmt läge.
Vid kallstart levererar den extra bränsletillskott + förvärmning via glödstift vilket gör att den startar lättare."

Samt att varv talet skulle höjas men för mig höjdes inte varvtalet.Det kan ju vara nått i elektroniken som skiljer våra motorer åt

Här är en grej man kan köpa och koppla in för tungstartade tds'er

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.