|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att kränga M3:an och köpa en förnuftig bil. Kör många långa sträckor genom Europa och då är inte M3:an direkt optimal. Har dock svårt att hitta en tilltalande BMW som passar min budget. Vill gärna att den: går tyst och bekvämt i höga hastigheter. inte är så känslig för risiga vägar. inte jättetörstig, men inte heller för trött. Funderar lite på X5, eller E60 Touring kanske. Fast Touring brukar ju inte vara så tysta... Köper gärna en långmilad bil av nyare årsmodell. Några tips? MVH //B | |
|
Jag tycker en E60, dvs 5-serie sedan låter perfekt för ditt ändamål. Den är mycket tyst och bekväm, har åkt väldigt mycket taxi utomlands och upplever helt klart E60 som tystare än ex E-klass. Förslagsvis borde kanske en 520d med 177hk funka bra. Annars en 525d med facelift? Om du nu föredrar bensin så kanske en vanlig 525i skulle duga gott? |
|
|
Tycker helt klart att du ska ta dig en titt på 525d. Körde en sådan under några månader förra sommaren. Stor skillnad vad gäller komfort om man nu jämför 3-serien. Går säker att hitta ett fint exemplar inom din budgetram. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
E60 530!! Byta upp sig? Till vad då? |
|
Buspelle |
M5 E39 eller möjligen M5 E60 är precis vad du behöver. Att sitta och åka X5 långa sträckor i Europa är knappast optimalt. Handlar det om att hitta något som du åker billigare i är naturligtvis olika dieselalternativ tänkbara, men dessa är ju inte särskilt kul jmf en riktig bil. |
|
En Bmw X duger alldeles utmärkt på långfärd men 5-serien är bättre. Däremot slänger jag in en Bmw 7-serie i debatten, där har du ett autobahnlok som heter duga :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
| 750 eller 760 tuffar på bra till rimlig kostnad, min E38 drog under litern på en 300 milsresa i Tyskland förra året. Snålkörning, javisst men inget problem att köra om heller.Mvh. | |
|
Håller med gubbarna, en E60 låter som den optimala för dig, en 520d eller ännu bättre 525d. Är du som mig och många andra, att du gärna mappar bilen så får du bil som går både riktigt snålt och som har pulver i klass med din M3a ;) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Skulle säga en 730d, gärna med dubbla rutor. Du åker som en kung och förbrukningen är ändå rimlig. I andra hand skulle jag säga 520 eller 525d (e60). |
|
|
E60 525d, 530d eller 535d med komfortstolar, det är en underbar bil at köra långt med. En sån här kanske: Länk |
|
|
En E65 vore ju mäktigt förstås, men de ligger fortfarande lite högt i pris för mig. Fördelen med E60 är man kan hitta fina 07:or och 08:or inom ramarna för min budget. Blir nog till att kolla närmare på 525i och 525d. Är skeptisk mot diesel, men kan vara värt att prova. En M5 är nog inte aktuellt även fast jag är bra sugen. Har redan haft en E39 och tycker den börjar kännas lite väl omodern. Tanken med bilbytet är bland annat att få en bil som är max 3 år gammal. Tack för alla goda tankar och idéer! Dammsuger blocket nu. :) Kanske återkommer med lite olika exemplar... |
|
|
Du kommer uppleva 525i som betydligt segare än motsvarare diesel. Dessutom är femman riktig tyst och du märker enbart dieselns knatter vid tomgång och kallstart. Och som Herr.Bayer skriver så kan ju en ny mapp förändra bilen till det positiva. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag kan varmt rekommendera en E60 525d med komfortstolar - det är en riktig landsvägskryssare, och med lite fix från Vtech så har du en bil som kan matcha de höga farterna på Autobahn. /Andreas. |
|
|
Den här vore något, men lite i dyraste laget: Länk |
|
|
En e60 07:a med m-paketet kanske? Länk! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.