|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon av er som kör BMW M5 E39 som optimerat (chippat) era bilar? Fördelar nackdelar, effekt och eventuell förändring i bränsleförbrukning? Ni som chippat - hos vem? Mvh Uttern | |
|
Vad har du för andra mods? avgas, kammar, extraktorrör, kattar osv? Att chippa en sugmotor ger som vanligt lika med noll effekt så länge du inte optimerar den för förändringar du har gjort i övrigt. Vevlagrena är som känt mycket känsliga på S62 och slitaget ökar hejdlöst om man ex. höjer varvstoppet som kanske nästan till och med ligger lite för högt original? Och om det nu skulle ge 5-10 hästar (vilket jag inte tror på förens jag ser det med egna ögon) tror verkligen någon här inne att man känner skillnad på 400 hk och 410 hk? Chip till övrigt orörda originalmotorer tror ja lika mycket på som "penis enlargment pills" eller parym som gör kvinnor pilska o villiga. Ska du trimma S62:an är överladd från ESS det mest ekonomiska som faktiskt ger en markant effekt ökning. |
|
|
deejaywasp; Just köpt en och har inga mods - har själv inte tänkt optimera bilen, vill bara höra hurvida det finns de som kanske gjort det. Ja jag vet att ESS just släppt sitt komp VT550 set :>. Dock ska jag först kolla upp hela bilen, bytta bussningar etc innan eventuellt trim. Ska hålla den orginal annars tänkte jag - eller mycket kanske vill ha mer..:> vad har du själv för mods, och hur har ditt M5 ägande varit? De drar viss olja 5 liters motorn, hur ,mycket drar din? Du haft problem med VANOS? Min är en December 1999. |
|
|
Seså.. Bara shoppa loss på ett kit ;) Min är original i maskin. i övrigt är det: Utbytta bakreljuddämpare 2 X 2.5" in 2x3" ut, rostfritt polerat+ Powerflex-bussningar i framvagn KAW Sänkfjädrar AC Schnitzer TYPEII OnePeice 19x9.5" Runt om. AC Schnitzer parkeringsbromshandtag. Svarta Njurar Kolfiberemblem Kolifberdiffuser Totalt faceliftat inner och yttre till 2003 förutom telefon och instrumenthus. Oljeförbrukningen tycker ja är mindre än min 530 jag hade innan trots att den har de gamla kolvringarna (99:a). Jag förstår inte hysterin som har blivit med detta riktigt. Beställer man TWS:en från Mapodo så är den ju nästan billig ju :) Vanosdrevsatserna är bytta av förra ägaren pga. missljud så nu går den tyst o fint. Här hittar du lite bilder på min: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.