|
|
|
|---|---|
|
Hej, har ett konstigt problem med min bmw. Det är en 540 93:a. Som rubriken avslöjar så kan jag inte öppna mina framdörrar. Har ingen nyckel till tändningslåset eller dörrlåsen för bilen blev stulen en gång i tiden, och då byttes låsen och min släkting som hade bilen innan mig tappade bort den nyckeln som fanns. Bakdörrarna är öppna och går att öppna med handtagen men framdörrarna går inte öppna innifrån eller utifrån. Hade tänkt byta t-lås och dörrlås men det är svårt med stängda dörrar. Nån som har nån ide? ALLA svar uppskattas | |
|
Hej där "MightyMouse" Garanterat Centrallåsmotorerna som gör att dörrarna inte går å öppna. Ta loss dörrinnersidorna å koppla bort dessa så ska du se att dörrarna går å öppna. Lite pilligt å få bort dörrinnersidorna men gå lungt å metodiskt tillväga å skruva bort alla skruvar du hittar å börja bända loss dem nedifrån. Finns en del skrivet om detta sen innan,bla har jag skrivit om det förrut. Går förmodligen lättast om du skruvar loss fram- stolarna så att du får lite plats å svängrum. Ett litet tips kan ju va att om du har nära till nån skrot så åk dit å se om det står nån e-34:a där å öva på en dörrsida där först så att du ser hur det är konstruerat. Lycka till. Mvh:Daniel T |
|
| Tack så mycket. Ska undersökas imorgon! | |
| Har förökt få upp dörrsidorna nu men det är ju helt omöjligt med stängda dörrar. Nån som har någon ide hur man kan lossa clipsen(eller vad är) utan att bryta sönder dörren? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.