|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej all på AP. Satte ut min V50 2004 på blocket,har fått en del svar. Min fråga är, vågar man ta en saab 9-5 2,3t sportcombi i byte? Går det att sälja en sådan senare(inte ge bort)? Länk | |
|
På en så sen årsmodell är de flesta barnsjukdomarna bortarbetade och bör vara ett ganska säkert köp. Förmodligen en minst lika bra bil som V50:n. MVH Christofer |
|
| Fast det är ju en sunkig Saab.... | |
|
sebbes: Om den sunkigt vet vi inte... Faktum är att sena årsmodeller av gamla 9-5 är ganska bra och prisvärda bilar. Vad kör du själv för bil? Personligen skulle jag hellre köra en 9-5 än en V50... MVH Christofer |
|
|
9-5orna är fina bilar, motorerna dricker en del olja, mer eller mindre standard på 9-5. Ska du ha en 9-5a och inte vill ge bort den sen så ska se till och hitta en med skinnklädsel och nerlackade kjolar, navi, xenon osv Men det är vad jag tycker, finns egentligen inget fulare än tygsäten =) men smaken är som baken, halvskinn är också snyggt |
|
|
Tanken med frågan var väl om Saabar är kalla på marknaden eller om det finns köpare även på sådana. Personligen var det väl ingen sådan jag sökte men å andra sidan är man ju bara en karl......mao..kul att byta bil...... min annons utformades så här... Länk |
|
|
Sebbes har inte körkort men han suktar efter en Opel Astra. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jo då jag har körkort. Men du Karl, dumpa dina Bmw och köp 3 Saab 9-5 istället. Och måste jag välja, hellre en Opel Astra en Saab 9-5. ; ) |
|
|
Alla Saab är sunkiga. Riktig "svensk skitkvalité". Fula som stryk. Man undrar verkligen vad i helvete de tänkte när de designade förarmiljön. Jag tror inte de tänkte alls. De är ju verkligen gjorda för svenska förhållanden märker man ju också, menar de är ju byggda där i Trollhättan så något annat vore ju bara konstigt! |
|
|
Sluta upp att spamma den här tråden med tjafs. För att återgå till ämnet så finns det få saker som är svårare att sälja i dagsläget än en Saab. Detta beror inte på att det är fel på bilarna utan på grund av osäkerheten kring märket. Folk vågar inte köpa Saabar på grund av att de är rädda för att märket inte kommer finnas kvar, att verkstäderna försvinner och så vidare. Anledningen till att han försöker byta bort bilen är antagligen att hans egen försäljning inte är så framgångsrik. Modellår 2004 har uppdaterad vevhusventilation och ska i stort sett inte dra någon olja alls. ------- //Lövet |
|
|
Saab har alltid varit ett trevligt inslag svensk bilpark och jag hoppas verkligen att de överlever och blir ett Saab igen. Och det är väl ett måste för en överlevnad. Att nischa sig gentemot de genomtråkiga Volvo/Opel/Ford/VW/Skoda/Japsare och få tillbaka "gamla" Saab igen. Provade för ett par år sedan en 9-5 Aero. Inte var den roligt och inget klös i motorn heller så GM hade verkligen lyckats att maskera bort all körglädje och all turboeffekt! Jag har haft 900 Turbo resp 9000 Turbo och dessa var verkligen en fröjd att köra. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Allt är ju en prisfråga, men en såpass gammal 9-5 hade jag inte värderat högt vid inbyte, 72.000 som känns som rena fantasin BMW CS #5139 |
|
|
Priset är ju galet, men annars är det en skön bil att åka i, Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Många kloka svar.. Vad borde man få för V50:n tror ni då? Är ju mest sugen på en BMW,hoppas något byte nappar. Det är ju så att man vet vad man har (V50:n funkar super)men det skulle vara kul att köra bmw igen(15 år sedan i en 528 E28). |
|
|
Jag tror att du ligger rätt i priset. Bilhandlare begär väl mellan 95 -110 för samma bil. Att du sedan v.s.a kan gå ner till 70 beror på din dagsform och om du kan komma över en BMW till rätt pris. Vilken BMW tänker du på? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Blir i så fall E46 touring eller E39 touring/sedan vilket beror nog mest på skicket(bensin 6:a gäller) |
|
|
Några 110' får du inte för en V50 med lilla femman och 18000 mil på mätaren. Sålde själv min betydligt mer välutrustade T5 AWD med 11k mil på mätaren för 116' i höstas. Hur man ligger till prismässigt avgörs ju enklast genom att lyssna i telefonen. Ringer det? Om inte, är priset för högt helt enkelt. ------- //Lövet |
|
| Är priset för högt eller har "folk" för dåligt med deg :)? | |
|
Troligen har folk ont om deg,eller åtminstonde håller hårt i den. Ett och annat svar på annonsen lyder. "for vilken pris sälja po äffären billig jag hämta" Ett sådant mail går som di yngre säger "fet bort"..... Men jag väntar vidare....avfärdade SAAB affären.......får se vad som händer.. |
|
|
"Ta aldrig den SAAB som ryker" -Robert Gustavsson i Nilecity Dagens visdomsord. |
|
|
Stooges! Tycker Din V50 ser bra ut! Borde knappast vara omöjlig att bli av med.. Saaben: Är ju ingen fara med "oil sludge" från 2004, men skulle tycka att Du "byter ner" Dig om Du tar den i byte.. Har Du tröttnat på Volvon så kanske jag ändå skulle ha is i magen och inte byta till mig en bil jag inte egentligen vill ha.. Jag tror inte att någon av bilarna är direkt "lättsålda" men jag tror att Du blir av med Volvon innan Saaben är såld.. Kanske skall Du sänka annonspriset några tusen och få en sån där "röd pil" som visar sänkt pris och möjligen lägga till Blocketgaranti?? En tanke bara.. Lycka till med försäljningen och om det går vägen- vilken BMW-modell suktar Du efter?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.