|
|
|
|---|---|
|
Hej Körde på Mantorp park igår och då dök ovanstående felmeddelande upp. Vad kan det bero på? Vi körde 15 minuters pass (4st) och 10 minuter in på sista körningen visades meddelandet. När vi sedan åkte hem (27 mil) kom inte meddelandet tillbaka. Vi hade ganska lite bensin kvar, kan det spela in? Bilen är original och gått 7000mil. Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 | |
|
Länk Där har du en tråd som det diskuteras om detta... Men hade du/ni problem med att den blev orkeslös vid tidpunkten för felmeddelandet ? Kanske kan vara bra tillfälligt iom att du skriver att den gick med lite soppa i tanken, man kan ju hoppas på det.. Mvh Janne. |
|
|
Hmm..bra=bara. Mvh Janne. |
|
|
Tack för länken. Bilen gick bra hela tiden, bankörningen avbröts när varningen dök upp. Lite kuriosa: Bilen drog 3.03 l/mil vid bankörning. Bromsklotsar fram visade 7000mil kvar innan byte före Mantorpbesöket och 4000mil efter. Bak visades 4000 resp 3000 mil :) Kumho däcken skötte sig riktigt bra! Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
Haha jag körde också lite på Mantorp med min 335:a förra året, jag hade inte några problem med motorn då men det berodde nog på att det bara va 10 grader varmt. Jag tror din laddluft blev för varm och då går bilen i "felsäkert läge" eller sk heatsoak. Även oljetempen är ett problem om man gillar bankörning, min olja var uppe i över 135 grader efter 6-7 varv. SÅ större Intercooler och oljekylare står högt upp på min önselista för i år. |
|
|
C:a 13º igår på Mantorp park. Oljetempen visade drygt 120º som mest. Inom kort kommer Vishnu V4 monteras :) Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
Tråden är kanske inte så aktuell längre men det kan finnas fler som söker svar. Jag har sedan Maj fått upp detta meddelandet titt som tätt och oftast när jag accelererade lite hårdare. Bilen var inne på BMW-verkstad två ggr innan felet hittades och det visade sig vara ett "internt fel" i turbon vilket resulterat i att båda turbos och lite saker kring dem nu bytas, som tur var hade jag garanti. Felet ledde till att turbon inte laddade som den skulle och därmed kom Engine fault - Reduced power upp i displayen. När väl felet uppdagades ficjk jag absolut inte köra med bilen, känns sådär eftersom jag haft felet i tre månader! Någon anann som råkat ut för samma sak? bruno>>Har du löst ditt problem? Mvh/ Rickard |
|
|
Jag hade också detta felmeddelande på min 335:a. Meddelandet kunde komma lite sporadiskt. BMW bytte turbo och problemet var löst. Gick som tur var på garantin, har för mig att hela oprationen gick på runt 80.000 med jobb om jag inte minns helt fel? De hade aldrig bytt turbo på någon 335:a det tog dem en hel vecka att fixa det. Sedan bytte dem även ut tändspolarna vill jag minnas. Vet dock inte varför. Men jag hade även ett oljud mellan växlingarna när man gick på kopplingen. Typ som någon plåt satt löst. Detta ljud försvann när de bytte turbo. |
|
|
Precis som Carlee82 tror jag det beror på att den gick varm, ganska vanligt problem när man kör 335:or på bana av vad jag läst mig till. |
|
|
Felmeddelandet har dykt upp en gång till för ett par veckor sedan. Även denna gång med lite bensin i tanken. Funderar på vad som skulle hända om soppapumpen pumpar lite luft? (Vishnu V4 monterat) Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
Men har du inte läst av felkoderna? Jag kör också med Vishnu v4 och har aldrig fått en limp bara för att jag kört med lite soppa i tanken. |
|
| Inte helt ovanligt att högtryckspumpen strular ibland....Bara kolla felkoder på bilen.. | |
|
Min HPFP strulade nyligen, då limpade den typ varje gång så fort man gasar till lite extra t.ex vid en omkörning. Min gick även då på fem cylindrar. |
|
|
Finns inga felkoder.. Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.