AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.632

Nummerskylts belysning led lyser svagt

ev
58
eversevers
120d cab - 11
Hallo, Ena led-lampan i nummerskylts belysningen lyser mycket svag,medan den andra lyser normalt. är det så att den som lyser svagt är kaputt och behöver bytas ut eller kan det vara något annat fel?

någon som vet vad en sådan ny på BMW kostar?

tacksam för svar!

//E
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Har löst det själv. svängde förbi BMW i GBG idag och det var en ny lampa som behövdes. 125 :-, inte så farligt tycker jag...
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Bra att det löste sig. Men 125 kr för en lampa tycker jag är rätt saftigt..
ev
58
eversevers
120d cab - 11
det är inte bara en lampa tyvärr. det är LED och man behöver byta hela insatsen (eller hur man skall beskriva det). jag hade inte blivit förvånad om den kostat 400, så för mig blev det en positiv överraskning.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Jag håller med, hade inte blivit förvånad om den kostat 400 så jag tyckte också de va ganska billigt! Led är ganska dyrt!
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Var ej inne på mekonomen, åkte raka vägen till BMW, och eftersom i mitt tycke ett rimligt pris o orginal tog jag det. Vore dock intressant att veta om mekonomen har sånt o vad det kan kosta?!
För de som inte förstått det så går det inte byta någon lampa, utan hela insatsen behöver bytas. Nummerskyltsbelysningen av lysdioder är som sagt en enda enhet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.