|
|
|
|---|---|
|
Tja, köpte mig en 318 nyss som jag skulle behöva lite hjälp med. Det har hänt ibland att tomgången vandrar mellan 4-500 rpm upp till 1000, och när jag trycker gaspedalen i botten så "tvekar" den och vill inte riktigt. Nån som har nån aning om vad de kan vara ? :) | |
| kom igen nu nån borde väll ha lite tips, det har blivit ännu värre nu. tändstiften såg kanska nya ut dock ganska ljusa | |
|
Kan vara så enkelt att den drar tjuvluft från någon spricka i insugsbälgen... Men det kan också vara t ex LMM, någon givare (t ex kamaxel- eller vevaxelgivare). Sådant brukar visa sig vid en avläsning av felkoder! Mer info om bilen är nog nödvändigt! Har du fått fram några felkoder? Hur långt har den gått? Fel enligt tidigare ägare? Sportfilter? Servicehistorik? Eftermonterad dragkrok? etc. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
- har inte sökt efter felkoder än - 14.000 mil - förra ägaren har haft bilen i 5 år, blankt papper på besiktningen alla 5 år och aldrig haft några fel - originalfilter, helt nytt - servicbok stämplad till ca 10.000 mil därefter har han gjort service själv var 1000 mil sa han - ingen dragkrok har kollat efter tjuvluft men kan inte hitta någon spricka eller läcka, tycker det blev värre efter att jag böt olja slog i lite för mycket (strax över max) och oljan jag slog i var 5w50 |
|
|
Förmodligen detta som e trasigt.. Länk |
|
| jocke_77: tack för länken men har redan kollat det och hittar ingen läcka eller spricka där så måste vara något annat :( | |
|
Ok. kolla tempgivaren på insuget. Är den kass så beter sig bilen som din. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| vart på insuget sitter temgivaren då och hur vet jag att den är kass ? :) | |
|
Att veta om den är kass=testa via DIS. Mao du kan chansa o byta kostar 450:- eller så kör du test hos BMW kostar 500 cirka. Den sitter vid inspruningen. Kolla via BMW.s sk. reservdelsskisser. Jag gjorde inte detta själv utan BMW fixade det. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| okej tack så mycket, tror jag försöker fixa nån som kan felsöka först :) | |
| föresten glömde säga de, dom 2 senaste gångerna jag har tankat så har det slutat, hur kommer det sig ? :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.