|
|
|
|---|---|
| Hej! Funderar på att köpa en bmw som genomgått bmw´s "hälsokontroll" med protokoll. Någon som hört talas om det och är det värt något i trygghet när man köper en bil? | |
| Vart kan man läsa om den och vad den innebär? försökte googla men hittade inget av betydelse, låter som ett motormännen test? | |
| jag har aldrig hört talas om det, men det görs i alla fall hos bmw-verkstad, det är inte ett M-test. | |
|
Har aldrig hört att bmw själva ska ha någon sån tjänst. Vem/vart har du hört det någonstans? Om nu verkligen dom har detta har jag totalt missat det under alla dessa år. Som näms ovan låter det precis som det är ett M-test. |
|
| Det var var en säljare till en bil som jag är intresserad av som sa att bilen genomgått detta. | |
|
BMW har inget "hälsoprotokoll" rent generellt. Det man kan göra som BMWspekulant är att låta en aukt verkstad alt kompetent BMWexpert gå igenom bilen man är spekulant på för att ev upptäcka dolda som man kan ha svårt att upptäcka själv. Kostar nån tusing eller två beroende på hur långt tid det tar för meken att göra det, samtidigt kan man be att få en offert på de ev fel som finns och vips så har man världens främsta prutargument(kostnad för rep =prut) och det framställt av en oberoende, opartisk person. Fördelen med att få allt på papper är att det blir inget tjafs om det. Om en bilsäljare väljer att Mtesta sina bilar är det något bilförsäljaren gör på sitt bevåg, det är alltid en fördel om man som spekulant genomför ev test för då får man den viktiga återkopplingen och infon ifrån testaren av bilen i fråga. Lycka till! Asken |
|
| är det inte ett inför besiktninggenomgång? det har jag fått erbjudande om att få utfört gratis... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.