AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.235

Bränslepump M5

Visa användare
21
marty
320d -06 E91
Hej!
har kommit till den roliga bränslepumps bytar dagen!
har kollat igenom alla inlägg som har med bränsle att göra men hittar inte nån som förklarar hur man får bort "låsringen" över pumpen.. är det bara att vrida om den eller måste man ha speciales verktygiales?

mvh från höger sida i baksätet

gO
1.407
gOry
335i Touring
En plattskruvmejsel av rätt stor sort och gummiklubba eller lämpligt tillhygge! Så slår man på plastringens uppstickande flänsar, tills den lossnar och du kan dra den för hand.

Själv montera jag en walbro pump i veckan. Blev på de här viset Länk Men de ser lite annorlunda ut på M5
Jag hade precis upp min pump på m5:an. funderade bra länge på hur jag skulle få lös den men det var bara att köra med gummi hammaren så lossnar den.

Här är för övrigt en bra guide med bilder:

Länk
Visa användare
21
marty
320d -06 E91
kom inte in på länken men då hammrar man på aluminium ringen överst?
för den sitter med någon form av gängor då för att hålla pumpen på plats!? det e ingen låsning av nåt slag..för det putar ju ut plast grejer under aluminium ringen på två sidor..dom behöver man inte trycka ner eller så? vågar inte riktigt ta i förren man vet hur man ska göra..
Såg nu att länked var nere. konstigt, funkade igår när jag klistra in den. iaf det är gängor. vara att sätta en bred mäjsel mot en av flensen och slå motsols. Min satt ganska hårt så det tog ett tag att få lös den.
Visa användare
21
marty
320d -06 E91
okej tack! provade igår men ville inte ta i för hårt.

men det e bara på´t igen då!! :)

mvh marty
btw. nu funkar länken igen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.