|
|
|
|---|---|
|
Hej jag letar efter en billig diff fast inte aga diff orginal digg tror jag det jag ska ha som e bra so jag kan göra donuts med min bill fast ändå billigt kanshe begagnat fast bra kvalite vart kan man hitta de bor i sthlm blade | |
|
Du kan ringa skrotar i närheten. Men du vill med stor sannolikhet ha en diffbroms. En "diff" är det du redan har. __________ Mvh Grelle |
|
|
Ja den slutväxel som sitter orginal på 328orna gör det lite svårt att få hjulsläpp. 2:92 i utv. Kan rekomendera en slutväxel med 3:15 i utväxlingsförhållande. Jag hade det på min E36 328 Touring med gott resultat. Varven på 5e växeln höjdes med drygt 500varv och jag tappade lite toppfart med det sköt på duktigt och det gick att få släpp på bakvagnen utan problem. 3:15 sitter orginal på E36 325or och pasar bolt on på 328an. Bör finnas att få tag på skroten. Kolla www.bildelsbasen.se. Är du ut efter en slutväxel med diffbroms så är det den från E36 M3 som gäller. Den har 3:15 också den i utväxlingsförhållande men är betydligt dyrare än 325ans. /Scnitzermann |
|
|
Jag har en diff om du är sugen? riktigt fint skick och allt! och det är inte original utväxling. Jag bytte till en m3 3,15 diff men fick sämmre botten vrid med denna.. :/ skulle tro att jag har en 3,23 fast med vanlig diff! Hör av dig om du är sugen! Frakt osv kan vi lösa :) Mvh Jesper BMW är livets mening |
|
|
Btw om du är sugen så: jespermalmborg@hotmail.com BMW är livets mening |
|
|
så vad ska jag skriva ner jag letar i bildelsbasen ska jag skriva att jag letar efter en m3 3,15 diff ? eller slutväxel med 3:15 |
|
| Länk | |
|
har nu provat lite på både blöt och torr asfalt och tycker inte det är några större bekymmer att få släpp, så länge man står på och är lite på bromsen. 2an i såklart. 3an är svårt men de går om man knycker med ratten. snurrade ett antal gånger då. BMW ownz |
|
|
föresten vilken diff vehöver jag av dett sida Länk altså jag menar 325 ans så att boda ska snurra eller?tor inte jag skan köpa en 328 diff den har jag redan ju eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.