AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.153

Hjälp med vibrationer i ratten! 330 xd e46

Jag har skpliga vibrationer i ratten när jag bromsar! Jag har bytt allt i framvagnen och även skivor och belägg! Framvagnintällning är också gjord...
Vad kan det vara???

Dålig bussningar, skivor, belägg med mer i bakvagnen kan också ge konstiga vibrationer Har du kollat upp det också?.
Jag har inte kollat upp nått i bakvagnen! Men det är ju bara i ratten det känns...?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
De nya skivorna fram kan ha slagit sig, var köpte du dem?
Jag köpte dom på motornord men det va exakt lika med dom som satt på före!(även dom var helt nya) Så skivorna är det inget fel på!

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kolla beläggen/oken fram, mitt tips är att lossa oken men låt bromsslangen sitta kvar och rengör ordentligt med stålborste och fil framför allt där beläggen ligger/glider mot oken, kolla även att kolven inte kärvar.

Mvh
Nu är vibrationerna helt borta! Det enda jag har gjort är att byta bakfjädrar... Hur är det möjligt!? Vad kan det ha varit? Känns som om den har lagat sej själv =)

Gr
133
Grimm
320i -99
Jag hade vibrationer i ratten förra året så jag bytte skivor och klotsar fram feb 2009. Då försvann vibrationerna helt, men nu...15 månader senare...är vibrationerna tillbaka igen.
Bilen har varit avställd över vintern och stått i kallgarage. Kan detta påverka nåt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.