|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som vet hur man ska göra för att byta dörrstopp på en e34:a? Jag har luskat ut hur det sitter fast men att få ut eländet var svårare, verkar inte finnas något bra hål i dörren som man kan få ut det genom. Tack på förhand | |
| Jag har för mig jag släppte ner det och plockade ut det bakom dörrsidan. | |
|
Som Japmax skriver så måste du lös med dörrsidan och ta ut dörrstoppen den vägen. //Roffa |
|
| Det har jag gjort, men det är där problemet sitter. Jag förstår inte var eller hur man ska få ur det. Vad jag kan se finns det inget hål som är stort nog att få ut dörrstoppet genom. | |
|
Vill minnas att det inte går att få ut den längst ner på dörren.. nånstans ovanför mitten på dörren tror jag den ska få plats, men det är ganska trångt. Prova tryck in handen så känner du där det är störst plats. //Roffa |
|
|
Hej, hur gick det? Fick du ut den? Jag ska själv göra detta jobbet på min förardörr till min BMW 520i Touring E34 1992 |
|
|
erik_axzell: Tog lös en i höstas, ganska högt upp hittade jag nog med plats för att få fram den när man sticker in handen in i dörren. Du måste lös med dörrsidan. //Roffa |
|
|
Roffa: Tack för svar :) Blir att göra ett byte när det blir lite varmare ute :) |
|
|
Här är en gör det själv guide. Länk //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.