|
|
|
|---|---|
|
Hej,min däckverkstad säger att de ej kan få rätt camber fram eftersom jag sänkt min e39:a 40mm fram.Man kan väl ej justera camber på ngn bmw? han ville att det skulle finnas en justering längst upp i fjäderbenet.Måste ju vara fullt med fel justerade e39:or då eller? hur fan gör alla andra egentligen? köper inte riktigt hans förklaring...om ni ursäktar språket.... mvh Lelle Lelle | |
|
Jag kör med 40mm sänkning fram på min e39:a, och har gjort en fyrhjulsinställning efter det, hur det är med cambern vet jag ej, men jag får inga snedslitna däck. BMW CS #5206 |
|
|
Cambern går inte att ställa i framvagnen på e39. // Mvh Andreas |
|
| Det har sagts mig att om man inte får ner stötdämparen riktigt i "botten" i "hylsan" blir cambern fel. Kan det vara det? Det borde inte bli fel tycker jag, men ser väl lite olika ut på V8:orna mot 6:orna kanske. | |
|
Ja det kan ju faktiskt vara så.Hylsan- menar du nedre fästet el övre? mvh Lelle |
|
|
finns att köpa en sån camberjustering till framdämpare på street performance. det är D2 som tillverkar dessa och har fått mina på deras coilovers, tyvär vill jag ställa in lite mer än vad som går men men ;) |
|
|
Till att börja med hade det varit intressant att få veta hur mkt din camber avviker från originalet, kanske det är så passa lite att det inte är någon större fara. Det dom vill att du skaffar är en justerbar topplagring men personligen känns det som om det kanske är onödigt. Men för att svara på detta behöver vi nästan veta original camber och den aktuella vinkeln. Sen så kan man ju såklart bli nyfiken på VARFÖR du sänkte bilen, är det en rent kosmetisk sak eller håller du på att utveckla bilens chassiedynamik på något sätt? Förresten ditt antagande om att det finns fullt med feljusterade E39:or stämmer alldeles säkert. Johan S NS 8.29 |
|
|
40mm sänkning är väldigt mycket lägre än standard M-sport som i sin tur är 10-15 mm lägre än standard. Jag vill minnas att cambern med M-sport paket till e39 ligger i regionen +-0,5 grader. Jag hade varit mer orolig för den nästan obefintliga fjädringsvägen än för cambern, men det är jag det. // Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.