|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har eftermonterat ett iPod-kit som kan tipsa om ett som är bra. DICE ser bra ut på film/pappret men vad finns det för andra som är vettiga. DICE verkar gå loss på $150 + frakt om man inte hittar det i Sverige. Jag har en 2007:a med Business-stereo så jag bör ha CD-växlar-ingången ledig i armstödet. | |
| Duger inte BMWs egna iPod-kit? | |
|
Duger och duger men det verkar ju vara onödigt dyrt, ~6000 kr, fast det kanske inte gäller X3? Har inte kollat med BMW än dock. DICE verkar man kunna få hem för runt 1400 och installationen verkar vara enkel vad jag kan se på installationsvideo på Youtube. Länk |
|
|
Hittade inget pris, men det du är isf behöver BMW iPod-kit art.nr: 65 41 0 409 610. Skulle gissa på att det landar runt 2000kr. Monteringsanvisning: Länk |
|
|
Ah, man får tacka. Det står såhär så då verkar man slippa åka in kodning vilket jag läst om på andra modelller: Finishing off and encoding The retrofit system does not require encoding. - Reconnect vehicle battery - Perform quick test - Reassemble vehicle in reverse order of removal. |
|
|
Behövs ingen inkodning, utan det är plug n play. Det är ofta värt att ringa runt lite kring BMW åf och fråga om priser. Sen om du inte redan är medlem i BMW Club Schweden borde du gå med. Man får lite rabatt på både reservdelar och service hos olika BMW åf som medlem. Se Länk |
|
|
När jag kollade med BMW om samma sak till min sa de att bilens display inte kan visa titel eller artist. Därför lät jag bli att installera iPod-kitet. Det blir ju lite svårt att välja bland musiken om man inte har direkt tillgång till iPoden och den vill åtminstone jag ha undangömd. Detta var iofs för 2 år sedan när jag hämtade ut bilen. Det kanske har blivit bättre sedan dess. "BMW six appeal" |
|
|
Faktum är att det är vad jag lyckats läsa mig till men jag hittar fasen inte tillbaka. Stämmer det om titel/artitst så blir det inte originalkitet. Trodde det var på www.ipodyourbmw.com men icket. Då tycker jag att DICE verkar bättre och dessutom enklare att installera. Med lite tur fiskar man upp CD-växlarkablarna under armstödet och kopplar in och sen bara att köra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.