AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.088

Skillnad mellan sänknings-satser

ni
7
nie250cc
528i R -83
Vill ha era kommentarer och erfaranheter av sänknings-satser.
Jag har nu kört med Bilstein sportkit (fjädrar och dämpare) i 10 år. Åkte dit på besiktingen nu att båda framfjädrana gått av.
Jag kan ju säga att Bilstein´s sportkit är jag mycket nöjd med, som en gokart i kurvor, komfort på rakor.
Det finns ju en hel del märken som gör fjädrar, så ....
H&R, JR, Jamex, Apex, KAW, mm. mm.

Eibach!

Fredrik M - Z3 2.8
325Ci
jag har AP fjädrar på min bil. Köpte genom Need For Speed i malmö. Fick livstidsgaranti på sakerna ¨så det tyckte jag var bra =)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Mitt sportkit från Bilstein ligger i bagageluckan. Nästa vecka kan jag återkomma med känslan.

Kvalitén kan jag återkomma med om några år...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Själv har jag apexfjädrar på min e28...fram är dom väl ok men bak är dom tok mjuka. Men det är oftast så det är med sportfjädrar, passar bra i normal trafik men när man ska gasa så hänger dom inte med riktigt. Så det är beställt hårdare fjädrar till bakvagnen.
Ett annat problem med dom här sportfjäder satserna är att det är svårt att få reda på kofficienten på fjädrarna, utan man själv mäta upp det....och har man inte fjädern så blir det svårt.

MVH
Pelle
cs4605
Mr
52
Mr_pucko
325ix -88
hmmm är det någon som provat motornords sachs dämpare?

shit happens!
ni
7
nie250cc
528i R -83
Har nu införskaffat ett par Jamex, sänker 40/30 vilket är mer än bilstein 15/30.
Tycker att som det är nu med båda framfjädrana av (översta varvet på båda två !!) så är det perfekt mellanrum mellan däck och skärm (ca 3-4 cm).
Hoppas att Jamexfjädrana kommer i samma läge ;-)

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Har någon www. adressen till Need For Speed och Jamex?

Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19".
Mr
52
Mr_pucko
325ix -88
www.nfs.nu

shit happens!
ni
7
nie250cc
528i R -83
Har nu bytt till jamex. 40 (45) mm fram är i värsta laget kan jag ju säga, framdäcket ligger i kant med skärmen. Vet att K.A.W har en sats som sänker 65 fram!! Undrar hur mycket styrutslag man kan ha då ??!!
Bak var det samma som på mina förra (Bilstein), men jag höjde upp fjäderringen ett snäpp, nu ser man ca 2/3 av däcket nedanför skärmen.
Än så länge ser den förban*** rå ut, gick igenom besiktningen utan problem dessutom.
jag måste tyvär säga att jamex är kass
alla som jag känner som har haft jamex sänkfjädrar har varit grymt missnöjda

för min del tog det två veckor för bilen att bli sne
sen varierar det upp till ett halvår

jag bytte till BILSTEIN & sänkte 8.5 sentimeter sen åkte jag så med 8*17 på en golf 2 i 6 år innan dom började bli dåliga
Inte särskilt vetenskapligt men dåliga sänkningsfjädrar är ganska ofta röda. Rick 27 nämner ett av dessa fabrikat.
fo
242
foo
328iC '96
Cartman: Den var bra! För att fortsätta på den insagna linjen så kan jag säga att de fjädrar jag haft från AP och Bilstein varit BLÅ! Givetvis var de utmärkta. Just nu kör jag med Bilstein Cup kit och de fungerar utmärkt även på bana. Faktiskt mycket utmärkt tom ;)

/foo
ni
7
nie250cc
528i R -83
Och det säger du Nu (Catman & Rick 27), hoppas att de håller 1-2 år iallafall. Det är vad jag tror/hoppas att bilen håller. Hade inte lust att köpa fjädrar för ½ bilens värde !
nie250cc: Jag har K.A.W på min bil som sänker 60/20 med gula ställbara Koni dämpare. och är grymt nöjd och jag har inga som helst problem med fullt rattutslag.
ni
7
nie250cc
528i R -83
Gott 525_E34, men jag tror att det är skillnad på E28 och E34. Med dessa jag har nu (Jamex) så får jag inte in något. Fälgbredd och offset på fälgen spelar roll oxå förståss.
Bra att du har KAW, jag undrar nämligen hur de är ?
Vad köpte du dem ?
Jag ringde till dem och då sa de att MH-GTR var deras återförsäljare här i Sverige, men det är ju billigare att beställa direkt hos KAW ink frakt än hos MH-GTR utan frakt.
Bilstein hade ett set R-dämpare men einbach fjäder..
Hårdt var det men, Inget att klaga på perfekt väghållning samt att de höll hur länge som helst runt 3000 hård mil. På bana o gata. Tyvär så blev bilen stulen så jag han inte ta död på dom
nie250cc: Sorry men jag tittade aldrig på vad du hade för bil!!
Jag köpte av sänknings-satsen av MH-GTR.. och jag är mycket nöjd med K.A.W satsen. Dämparna fram är just nu ställda på det hårdaste och bak mitt emellan, men tycker fortfarande att bilen är behaglig att åka i. Har bara åkt med 15" däck på bilen tills igår då jag bytte till 17" och märkte ingen skillnad i stöthet på bilen vilket jag trodde det skulle göra.

När du beställer av k.a.w så får du uppge om du har tex. skinn , ac mm så tillverkar de fjädrarna efter vad du har för utrustning i bilen. så fjädrarna blir tillverkade efter vad din bil väger.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.