|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har lite problem med pärlan, hoppas på att någon sitter inne på svaren! För ca 3 år sedan rasade motorn på min 318is-95... rejält! Idag siter det n nyare lite fräschare motor i och idag var det dags att besiktiga. Inga problem, men på väg hem från fakenbergs besiktning så börjar jag höra missljud som kommer från underredet. i början kom det mest sporadiskt och försvann när jag kopplade. skulle beskriva ljudet som en kombination av prasslande staniolpapper alternativt metall som skrapar i asfalten. Väl hemma kröp jag in udner bilen och lyckades identifiera ljudet någorlunda till området mellan växellåda och oljetråg, något mer åt växellådan. Under blen låter det mer som att en skruv åker liseberg därinne. Fylle på en halvliter olja och kosntaterade att det var rätt orrt därinne. Oljebytet gjorde saken marginellt bättre men nu låter det oavsett om kopplingen är nedtryckt eller ej. Jag är otäckt okunnig om bilar tyvärr så alla tips mottages varmt. Har även läst runt en del på forum i hopp om att finna svar och vissa påstår att detta är ett skönhetsfel men det kom så plötsligt och ökade kraftigt så det känns itne så. Kan kanske även tillägga att när jag kom hem så lät jag bilen kyla av sig och då startade den fint inga missljud körde ca 3km, stannade 10min med motor av och påvägen hem kom det tillbaka och eskalerade återigen. Extremt tacksam för ALL hjälp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.