|
|
|
|---|---|
|
Hallå Blev av med svänglappen i förra veckan, så är det någon som kan rekomendera en bra jurist på trafik? Råkade köra mot rött presis efter det hade slagit om till rött. Råkade göra det efter som det stod en lastbil på höger sida i bussfilen innan korsningen och lossade/lastade och dålde den högra röljuset. Då bussen som kommer måste byta fil och tar ut kurvan ordentligt till vänster efter som han ska svänga höger (trådbuss), där av bussen döljer det vänstra rödljuset. Jag åker bakom bussen och behöver ju själv inte ta ut kurvan lika mycke, där av att jag inte har sett ett skit. Någon som vet någon bra jurist i sånna ärenden?? Jag behöver körkortet i jobbet då jag jobbar som hantverkare. Tackar på förhand. | |
|
www.investigera.se Karl Birgander, Göteborg BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 |
|
| man blir väl inte av med kortet för en rödljuskörning? | |
|
Om risken finns att du förlorar jobbet på grund av att du mist körkortet så finns det en mycket bra chans att kortet hamnar i plånboken igen, egenföretagare är i princip immuna mot det om körkort krävs. Ge inte upp, hoppas du finner en som kan hjälpa med det. Överklaga beslutet ska du göra direkt. |
|
|
Ingen är immun mot körkorts indragning tro mig Ha deT |
|
|
Tackar ska kolla upp det på Måndag. |
|
|
Kungen verkar vara det... nej men egenföretagare som rörfirmor har det mildrade, bror som har haft rör firma i något år har fått väldigt höga böter men kortet har han kvar för att kunna ha firman kvar. Men nej ingen är immun mot kort rycket, dock några verkar få särbehandling |
|
| Tyvärr är det väl så att det farligaste man kan göra i trafiken är att köra mot rött som exemplet och inte stå helt stilla vid en stopplikt, eftersom båda dessa brott leder till indraget körkort... | |
|
Mustang, du tycker inte att det är rätt allvarligt att strunta i rödljus och stopplikt? Vorsprung durch freude am fahren |
|