AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.683

behålla BMW e39 eller köpa BMW e90?

sp
258
spelepojk
Mercedes E 300 coupe -2021
-Hej ! Jag har en 530 manuell sedan, 02:a som jag ev. tänkte byta mot en 330 automat sedan, 05:a. -Är det lika bra kvalitet och bmw känsla i en sådan e90 som min gamla e39:a ? finns tyvärr ingen 330 automat att prova i närheten där jag bor.... mvh Martin

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
E90 har lika bra (Bättre? Det får framtiden utvisa) kvalité än E39 och känns precis lika mycket Bmw, du kommer sannolikt känna igen dig i den. Däremot är den klart modernare, en stor fördel som i sig motiverat ett köp för mig. Sedan är den starkare och snabbare 330i i kombination med automatlåda aldrig fel heller :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
En samksak, båda bilarna har snygg design men E39 känns ett halvt snäpp snyggare och mer klassisk. Speciellt med M-paketet. Modernare är inte automatiskt bättre och roligare att köra. Hade aldrig bytt min E38 mot en ny F01:a tex men det är jag det.

Spara en hög med pengar på att inte byta bil, kanske uppgradera din E39 med några nya delar som tex nya stötdämpare, avgas eller nåt annat som kanske börjar bli slitet och försämrar BMW känslan eller varför inte ett M-spoilerpaket om du inte redan har det på bilen och var glad för din E39:a.

BMW 4 Life
Buspelle
Har haft två E39or och två E90or och båda dessa modeller är underbara BMW-bilar. När det gäller upplevd kvalitet skulle jag vilja påstå att E39 och E90 är ungefär i nivå med varandra. Synnerligen solida och bland det bästa bilbranschen producerat. Om man ser till faktisk kvalitet är nog E90 snäppet över E39. E90 är extremt bra ihopskruvad och har få om ens några riktigt allvarliga brister. Du kan vara helt trygg i att du får minst samma "BMW-känsla" och kvalitet i en E90 som i en E39a.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ja det är ju bara så att har man börjat med BMW så finns det inget annat!

Byta upp sig? Till vad då?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Vad ska du ha bilen till och hur stor roll spelar ekonomin? Vid en snabbkoll får jag intrycket att din bil har högre bruksvärde än saluvärde och där är inte 330:n riktigt ännu, så det ser spontant ut att kosta mer än det smakar.
sp
258
spelepojk
Mercedes E 300 coupe -2021
-Tack för alla synpunkter! -Men nu har jag slått till! Det blir "ny" bmw på måndag! mvh M

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Grattis! Livet ska vara kul och att byta bil är kul.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.