|
|
|
|---|---|
| E det mkt skillnad på att äga och driftkostnad idag betalar jag 12000 i försäkring vad kan en m5 kosta ?? Nått särskilt jag ska tänka på ? Sen så tänkte jag lägga ut min m3 till salu här på autopower först... Och frågan e ju vad man ska begära :s | |
| Ja du kan ju börja speca din bil t.ex så blir det lättare att värdera :) | |
|
När jag har kollat så kostar det mig ungefär lika mycket att försäkra en M3 E46 och M5 E60. Båda är något dyrare än en M5 E39. ___ //Ulf |
|
|
Vad fick du för din ?? Min har Det mesta utom telefon,hk,taklucka!!! Kolla länk till garaget ist ;) Länk |
|
|
Jag satte ut min för 268, sålde 2 dagar senare för 260. Min bil hade dock det mesta+ lite därtill och enbart 4473mil vid försäljning. |
|
| Jo då e det ju inte svårt att sälja ... Den va ju knappt inkörd :) synd att behöva sälja en sån fin bil när du letade såpass länge... | |
|
Driftkostnad för en m5 e60: skatt 4 gånger/år, ca 2L/milen stadskörning försäkring likvärdig mot m3a.. |
|
|
köp en 335 istälet inte fula alls du som inte heller kör så mycket. äger som du vet en m5 dra minst 2 liter milen i stan skatt 4 gånger per år. försäkring likvärdig m3 . gjorde en service i våras 9 liter olja inte biligt :) Turbo mesar skall hålla sig till höger |
|
| Varför skatt 4 ggr om året ?? Hur mkt Per gång ?? Jag gillar inte turbo så ingen 335 ;) men snygga e dom!! Annars så får man väl vänta till nästa år o spara lite till i köpa m3 e90 | |
| Skatt fyra gånger om året pga att skatten är på ca 4200kr | |
| Jaha oki men det e ju inte så farligt ;) | |
|
Över en viss summa på årsskatten så delas den upp på tre inbetalningar och M5:an med sitt höga CO-utsläppp kostar ju drygt 4.000kr/år. Detta med skatten uppdelad på tre delar är ju framförallt vettigt för de som kör lite äldre och tyngre dieselbilar där årskatten kan vara 8-10.000kr. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.