|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. ska byta olja eller köpa olja idag. Tänkte om ni har förslag på någon bra olja och hur många liter man ska köpa till e36?:) Vet att castrol är ganska bra funderar på det.. Tack för svart!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Castrol är ganska bra, men Mobil är bättre :) Du kan köpa i princip vilken olja som helst /hel eller delsyntet till din -94 då den inte har några speciella krav. Ica maxi brukar sälja Shell helix ultra 5w-40 för 299 kr dunken 4 l går väl åt 6,5 liter har mig. Så länge du väljer en olja av välkänt fabrikat med lämplig viskositet. Även Biltema har bra helsyntet som är högra klassad än vad din motor krävde vid tillverkningen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej, vart köper man Mobil?:) ganska dyrt har jag för mig? fast det är de värt känns det som om! ska jag ha delsyntet? tror jag kör på det:) Tack Hasso för snabbt svar:) |
|
| Finns hos Harald Nyborg (om nu den kedjan finns i dina trakter). | |
| undrar om inte Meca säljer Mobil | |
|
Länk jag köpte här min olja(mobil1)passade på att köpa 10 liter för 997 sek ink frakt... Innan hade jag Castrol egde sport.. skillanden är stor tycker jag utan atrt folk hänger mig här nu det jag märker mest är att motorn går finare,kommer upp i arbets temp bra mycket fortare,samt mindre förbrukning har räknat ut det genom att gemföra med min bil nbär jag åkte med catsrol och nu med mobil1 samt min kusin som har samma bil som jag och kör med castrol.. Rekomenderar starkt mobil1 för mig blir det inget annat i fortsättningen... mvh |
|
| Okej grymt tack för svar gubbar:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.