|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jo det är så att jag nyligen införskaffade en E30 320 Touring. Det mindre roliga är att taket är i rätt dåligt skick och funderar på att byta ut det. Värt att nämna kanske även är att takluckans klädsel helst ska bytas samtidigt. Då undrar jag om det är någon annan som provat detta, några tips eller liknande? Ska man hitta ett nytt orginal, eller kan man hitta eget tyg och sätta dit? Alla synpunkter är välkomna! Mvh, Adam | |
|
På E32 kan man byta tyget som börjar hänga när skumgummits yttersta lager börjar smula så att limmet inte håller kvar tyget. Ett nytt innertak kostar ca 4000 kr vill jag minnas så det är betydligt billigare att köpa nytt tyg och limma dit det (eller låta någon göra det). På nämnda modell skruvar man bort allt som håller taket (handtag, solskydd..., det sitter ju med hakar också) och tar sedan ut det genom en bakdörr efter att eventuellt tagit bort främre nackstöd och lutat stolarna bakåt. |
|
|
Jaha men då låter det ju inte så blodigt ändå! Har köpt tyg idag, så blir att försöka ge sig på det här snart. Så man blir av med det hängande ljusa tyget mot ett nytt svart sådant. :) |
|
|
ÄNTLIGEN! Nu är hela taket på plats, efter lite misslyckanden och en hel drös med svordomar.. Men med rätt grejer så är det här ett arbete jag kan varmt rekommendera, blev en helt ny bil! Använde mig av svart galon, och enligt mig blev det jättesnyggt. MEN, min bil blev ståendes lite längre än jag trodde, så var beredd på det, innan innertaket flyger ut ;) |
|
|
Tja, svart galon var ett intresant val, misstänker att du hadde ett vitt tak innan? hur ser det ut med handtag, solskydd osv? som fortfarande är vita? har du nån billd så är jag intresserad av att se resultatet... Sugen på att byta till svart tyg i mitt tak på e36 visserligen... /Magnus |
|
|
Hallå, Precis det stämmer... Hade något vitt/grått tyg som både släppt samt blivit fläckigt. Så det kunde ju visserligen inte bli mycket värre, men som sagt, väldigt nöjd med resultatet. Handtagen jag hade var faktist redan svarta så det var inga problem, bara att slänga upp i taket igen. Solskydd samt lite plast detaljer i bagaget var däremot grått, men lite svart sprayfärg så var det fixat. Väldigt smidigt :) Vet inte om du vill släppa din mejl här, eller om du skickar något PM så ska jag ta lite bilder och skicka över till dig. Mvh, Adam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.