|
|
|
|---|---|
| Har fått min bil skadat i en viltolycka och försäkringsbolaget löser nu ut min bil med en låg ersättning. baserat på en Bmw i orginalutförande jag har delar på min bil både styling och nya orginaldelar för ca 25-3000kr dom senaste 3åren. Jag får ingen ersättning alls för det., bolaget hävdar att jag försäkrade en bil i orginalutförande och det gäller inte på min extrautrusning. Utan jag får ta bort rubbet och sätta tillbaks allt i orginalutförande om jag vill enligt dom. Om jag inte vill skänka sakerna till dom. Lite av sakerna som jag måste ta bort är bmw orginal kjolar. orginal m3 vinge, orginal m3 speglar, projektor framljus, crystal dimmljus, diod sidoblinkers, eftermonterat larm, vindavisare mm... Sen ska dom desutom besikta bilen igen efter det, för att se att allt är okej, innan jag får pengar för bilen. Jag blir desutom nekad dags ersättning eller hyrbil. Dom hävdar att det är normalt att vara utan i sådan sitvation. Hade jag haft den på verkstan hade dom betalat bil eller dags ersättning . Lm-fälgar, powerflexbusningar, sportstötdämpare mm... kommer även få åka med bilen. Ratten måste jag köpa en orginal nu för att få behålla sportratten. Man borde tänkt sig för innan man skaffat en försäkring som heter orginalförsäkring. Tycker inte det här är rätt gjort av dom | |
|
Tråkigt! Räkna inte med mycket respons eftersom du har BMW originalförsäkringar. Hade du däremot haft Vesta så hade det blivit ett jäkla liv... MVH Christofer |
|
|
Det som kan vara något av värde är väl BMW originaldelarna, övriga sänker nog snarare bilens värde. Kan du inte be en BMW handlare eller två värdera bilen åt dig och se om du får bra betalt eller inte? Det kan ju kosta 20-30' att hålla bilen i skick ett år när flera saker behöver åtgärdas, så det beloppet gör nog i sig inget intryck på en värderare. Än mindre när det inte handlar om delar som hör till bilens goda funktion, ex delar där du bytt bort bilens originalfunktion. Crystal dimljus vet jag inte vad det är, men det kan vara en ide att inte nämna det till en värderingsman. |
|
| Varför är FB:et bovarna? Det är ju du som gjort fel. | |
|
Delar inte crille82:s syn på Originalförsäkring - jag har bara positivt att säga om dem; bra service och tydliga vilkor. När det gäller skadan är det skittrist, men enligt min mening gör FB rätt. Att smeta en bil med utustning är kul för ägaren men inget som direkt höjer priser och därmed värdet på bilen. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius: Säger inte att BMW originalförsäkringar är sämre än något annan bolag utan att hela försäkringsbranschen är monkey business. Man har tur om man träffar en bra skadereglerare. Man kan ju tycka att BMW-förs. kunde vara lite mer flexibla när det gäller specialdelar... Min ironi var pga att de flesta på detta forum tror att BMW originalförsäkringar är mycket bättre än alla andra bolag... MVH Christofer |
|
|
Tråkigt! Hade en volvo en gång i tiden, försäkrad hos trygg hansa. Hade väl plöjt ner en hel del pengar i bilen - så blev den stulen. Hittades senare med rasad motor etc etc, så trygg hansa bestämde sig för att lösa in bilen och erbjöd mig en summa motsvarande vad den billigaste bilen av den modellen kostade på blocket. Fick precis samma svar ang "extrautrustning" men lyckades med en hel del tjat, skickade in kvitton samt tryckte på med att de skulle ta in en oberoende värderingsman (vilket de alltid verkar lika rädda för?) få ut 70% mer än vad "utgångsbudet" var. Tänkte bara dela med mig med en av mina erfarenheter. Hoppas allt löser sig! Mvh |
|
| Du har mail! | |
|
Problemet är ju att det är en standardbil du har försäkrat och då ersätter bolaget med vad en standardbil kostar. Kostar man på sin bil en massa "extra" så bör man visa upp bilen för försäkringsbolaget och be om offert på försäkring . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.