AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.705

Punktlaga lite rost. Kostnad?

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Har tyvärr fått lite bubblor runt halva låset på bakluckan, några småsmå bubblor bredvid tankluckan samt en större bubbla som även spruckit lite i skarven nedanför bakluckan ner mot kofångaren.

Någon som har lagat sådant och vet vad det kostar ungefär?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Fortfarande ingen som vet vad lite rostlagning kan komma att kosta?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Det är inte lätt att fjärrskåda hur lackskadan ter sig och omfattningen. Om jag skulle gissa och priset visar sig vara hälften eller dubbelt gör det ju ingen hjälp.Mitt tips blir att prata med den lokala BMW ÅF, Autowåx, vilka de använder för lackering och åk förbi dom en sväng och visa upp bilen så får du både en känsla för stället och ett korrekt pris. Det är standard att E39 rostar där,
Mvh
Asken
Bara bakluckan skulle jag tippa på runt 3-4k om dom ska göra det riktigt och blästra, lägga grundfärg och sedan lacka luckan.
koffa: man blästrar inte i första hand, man slipar ner det. blästra gör man ju främst just lite där rosten finns.

jag skulle tippa på en 3-4000kr för att få det fixat. o då är det döljning som gäller, inte hellackering av delarna du e ute efter. omlackering av det hade hamnat på 12-15 lök minst.
tiasz: ok, men det var iaf så dom skulle gå till väga på min bil med en liknande rostskada...
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
OK, får ta en svängom dit då. Tänkte bara kolla först om nån hade några erfarenheter av det. Problemt är ju, tyvärr, inte isolerat till bara bakluckan utan även på den delen nedanför bakluckan, mot stötfångaren också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.