|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är på jakt efter en E90/E91 från -05 eller -06 och undrar om man ska satsa på en med eller utan iDrive. Jag har ingen direkt erfarenhet av systemet själv annat än att ha petat på nån bil hos handlare. Ni som använder/har använt iDrive, vad har ni för erfarenheter? Hur funkar GPS:en jämfört med en löst monterad (har en ett år gammal tomtom som jag är nöjd med)? Tacksam för synpunkter om såväl iDrive som övrigt som kan vara värt att veta om E90. /Stefan | |
|
För mig är det ingen livsvikig grej, därför valde jag det inte heller. Ju mer knappar desto mer distraktion. Mitt motto är att bilar kör man, datorer har man hemma. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Begränsar väl ditt utbud ganska mycket, så jag hade inte haft det som krav vid begagnatköp. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag har väldigt svårt att vara utan, även fast en Tomtom klarar av själva navigationen bättre. Dock tycker jag väldigt mycket om fullt integrerade lösningar. Jag hatar sladdar som hänger, och älskar att ha kartan påslagen varje kilometer jag kör, även fast jag inte har en destination inprogramerat. Fördelen med idrive är även att bluetooth kombinerat med min iPhone fungerar ypperligt. Jag får hela telefonboken upp på skärmen. :-) |
|
|
Har kört ett antal bilar med I-drive och för min del är det mer en "nice to have" snarare än en "need to have". Inget jag skulle betala extra för, en riktigt bra separat navigator gör jobbet betydligt bättre till en bråkdel av priset och som du själv enkelt och billigt uppgraderar via nätet - istället för att betala en BMW mekaniker 1500h för att göra arbetet åt dig. När jag kör bil så kör jag bil, jag blir mest distraherad av att fippla omkring i olika menyer. Möjligen hade jag resonerat annorlunda om min bil var mitt kontor. |
|
|
Sim: Jag har bluetooth i kombination med vanliga Prof-stereon och det ger också adressboken på skärmen. En slags "iDrive-ratt" finns också, den högra ratten på stereon funkar ungefär på samma sätt. Mestadels använder jag dock knapparna på ratten, framförallt röststyrningen. Nackdelen med stereon istället för naviskärmen är att texten hamnar längre bort från det normala synfältet och alltså blir mer svårläst. inget man gärna sitter och kollar på medan man gör en omkörning på 90-väg... ;) Å andra sidan har jag testat bilar med Navi och iDrive, och måste nog säga att det är ju inte så vidare intelligent att fippla med dessa heller medan man kör. |
|
| Tycker inte det känns livsviktigt alls. Det finns andra saker i bilen jag skulle prioritera. Det ser i och för sig lite schysstare ut. Har dock bara provat den nya uppdaterade versionen i 3-serien som är i (-09/-10?) | |
|
Hej! Jag köpte precis en 330 och hade som krav när jag leta att de skulle va navigator. Tyckte den såg lite naken ut innuti utan den skärmen där. Såhär efteråt är jag Grymt nöjd att jag tog en med. Kul att sitta där och ratta på olika inställningar, gps:n va grym när jag körde hem från tyskland. Tycker den fungerar väldigt bra här i Göteborg med. Är snabb på att även varna för mindre köer och så. Tycker helt enkelt bilen känns mer modern med den. |
|
| Jag skulle inte köpa en bil utan idrive nu när jag har vant mig vid att ha det. | |
|
Hej, Jag köpte nyligen min 330d i tyskland och spenderade en månad på att leta "rätt bil" för mig gällande utrustning och pris. JAg har ingen iDrive och har ännu inte saknat den. Givetvis hade jag valt min bil med iDrive hellre än utan men jag prioriterade en hel del andra utrustningsdetaljer före det. Som sagt inget jag skulle välja bort en begagnad bil för. Gällande det estetiska tycker jag det ser bättre ut i kupen utan iDrive. Det jag gillar mkt med BMW är just den något nakna och strikta linjerna i ett lyxigt utförande. Men, men en BMW vare sig med eller utan gör en sällan missnöjd. M.v.h. GenLee |
|
Buspelle |
I-drive är väl knappast en absolut nödvändig pryl, men den är otroligt bra när man vant sig. Allra bäst är den tillsammans med bluetooth om man är en flitig telefonpratare. Att få upp hela telefonboken på skärmen och enkelt surfa omkring i den är verkligen till stor nytta och mycket säkrare än att sitta med telefonen i handen eller att ha en traditionell handsfreelösning. Hittar du en bil med i-drive, så ta den. Å andra sidan skulle inte jag ha detta som ett krav eftersom det begränsar utbudet avsevärt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.