|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Japmax: ok jo sant men jag tänkte mer på om den inte öppnade riktigt. tack för infon iaf ska kolla detta efter ja gjort avgastest och komptest. | |
|
Det sitter även några slangar bakom motorn vid torpedväggen som det hänt förr här på forumet att de rapporterats trasiga och läckande. Jag har själv alltid med mig en sådan slang i bagaget utifall att :) Svekke |
|
|
Är väl inte svårare än att trycksätta systemet med 1bar till o börja med,att bara gissa o byta prylar är en dyr lösning. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
felet hittat... är kylningen till automatlådan som jävlas. är "bara" slangen till järnröret ner till automatlådan bakom motorn. hittade det när jag kom under ordentligt o ficklampan i hand.. försökte åtgärda med o flytta klämman o dra åt, men det visar sig läcka i själva slangen.. jääääävligt trångt är det bakom motorn kan jag säga! får nog lossa på en 4-5 slangar innan jag kan byta den. men nån som vet dimensionen på denna slang? |
|
|
Du kan ju helt enkelt köpa f-nstyget direkt från BMW. Du ser den antagligen här: Länk Lycka till! Svekke |
|
|
Svekke: slangen var lättare att ta av än man kan tro =) fick nog loss den på en kvart ungefär. 58$ för en liten jävla slang!? haha vilka priser.. aja har redan fått hem en slang med samma in och ut diameter från biltema så det ska nog inte va några problem detta. tack för hjälpen allihopa, har iaf lärt mig något av detta =) |
|
|
det verkar fortfarande läcka lite.. kört ca 40 mil och vattnet har gått ner långt under normal nivå! såg t.o.m var det rann ut lite när jag överfyllde systemet en första gång och då kom det ännu en gång bakom motorn där vattnet går ut från motorn??..... fattar ingenting nu alltså. och hur luftar man på m60 egentligen? |
|
| känns löjligt att fråga men kan det va packningen (nr 2) som är kass? Länk får väl annars bara mäta avgaser osv jag klarar det nog inte hitta felet på egen hand. | |
| Klart det kan va, man borde nästan kunna se dem om man plockar bort lite saker och kanske använder en spegel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.