|
|
|
|---|---|
|
BMW 523 -97 Bytte idag lamdasond (cylinder 4-5-6) på BMW men när jag kommer hem och tittar där lamdasondens kabel är kopplad via kontakt till motorn så är det fortfarande samma kablel som sitter där som satt där innan besöket på BMW. Båda kablarna är nämligen dammiga/skitiga exakt som de var innan. Var också på besikningen idag och enligt besikningskillen händer det att man endast lossar lamdasonden och gör rent den och därefter fungerar det. Om så är fallet har jag betalat för en ny lamdasond utan att den har installerats. Jag utgår från att kabeln från lamdasonden inte har en yterliggare Kontakt/koppling som sitter närmare själva lamdasonden. Kommentarer tack! | |
|
1. försök att se lamdan som sitter på grenröret om den ser ny ut. 2, Åk tilbaka till firman och ifrågasätt vad dom gjort. Om dom försökt sig på en fuling så begär ersättning alternativt anmälan om lurendrejeri. /Per |
|
|
Sitter ju också en "monitor-sond" efter varje katalysator, kan vara den som är bytt... Vilket artikelnummer har sonden som är bytt (bör stå på kvittot)? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.